[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 3 - ( 9-1395 ) ::
جلد 4 شماره 3 صفحات 21-30 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
سیده مریم مشیریان فراحی، هانیه ظریف گلبار یزدی، سید امیر امین یزدی*
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد ، yazdi@um.ac.ir
چکیده:   (1002 مشاهده)

هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری با کودکان عادی می­باشد. روش پژوهش پس رویداری و جامعه آماری شامل دانش­آموزان پسر مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی در مقطع دبستان شهر مشهد بود، که به­وسیله نمونه در دسترس 15 نفر کودک مبتلا و20 نفر کودک عادی انتخاب شد.ابزارها شامل آزمون کرسی رایانه­ای وآزمون تعقیب دایره چرخان رایانه­ای است. داده ها با روش آزمون T دو جامعه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل داده­ها نشان داد بین میانگین­ نمرات دانش­آموزان مبتلا به اختلال و همتایان عادی آنان در آزمون کرسی و تعقیب دایره چرخان تفاوت معنی­داری وجود دارد؛به طوری که توجه دیداری – فضایی و چالاکی مهارت دیداری – دستی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ضعیف ­تر از کودکان عادی است. این مشکلات باید در افراد مبتلا به اختلالات یادگیری مد نظر باشد و هدف مداخله قرار گیرد.

واژه‌های کلیدی: توجه دیداری – فضایی، چالاکی دیداری – دستی، اختلالات یادگیری
متن کامل [PDF 463 kb]   (559 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۹ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

moshirian farahi S M, zarif gobar yazdi H, Amin Yazdi S A. Investigate visual-spatial attention and visual-manual dexterity skills in children with learning disorders and compare with normal children. JCP. 2016; 4 (3) :21-30
URL: http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2509-fa.html

مشیریان فراحی سیده مریم، ظریف گلبار یزدی هانیه، امین یزدی سید امیر. مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی. مجله روان‌شناسي شناختي. 1395; 4 (3) :21-30

URL: http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2509-fa.html



دوره 4، شماره 3 - ( 9-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه روانشناسی شناختی فصلنامه روانشناسی شناختی
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3647