Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 5, Number 4 (2018-1)


Effectiveness of Therapeutic Intervention of Retraining of Executive Functions on Cigarette Dependency
اثربخشی مداخله درمانی باز آموزی کارکرد های اجرایی بر وابستگی به سیگار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Retrospective, Prospective memory and cognitive ability according to the Reinforcement Sensitivity Theory of Personality: Behavior Approach and Behavioral inhibition
بررسی حافظه گذشته‌نگر و آینده‌نگر و توانایی شناختی بر اساس ابعاد شخصیتی نظریه حساسیت به تقویت گری: گرایش رفتاری و بازداری رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relational Patterns of behavioral-brain systems with dimensions of combined nature emotional-affective model
الگوی ارتباطی سیستم‌های مغزی رفتاری با ابعاد مدل سرشت ترکیبی هیجانی عاطفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Errorless, Error full and scaling equipment on Accuracy of children’s motor performance under Stress
تأثیر تمرین کم‌ خطا، پرخطا و مقیاس‎بندی تجهیزات بر دقت اجرای حرکتی کودکان در شرایط فشار روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Standardization Persian version of Cognitive Disability Test among normal individuals: A preliminary study
انطباق‌سازی نسخه فارسی آزمون نقایص‌ شناختی برای افراد بهنجار : یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interactive impact the time of exercise (aerobic power) and circadian rhythms of everyday memory performance, retrospective and prospective youth
تاثیر تعاملی زمان ارائه تمرین (هوازی و قدرتی) و ریتم شبانه روزی بر عملکرد حافظه روزمره، گذشته نگر و آینده نگر در جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Metacognition believes and Exam Anxiety: Mediating role of Cognitive Emotion Regulation
ارتباط باورهای فراشناخت با اضطراب امتحان: نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 3 (2017-12)


The Comparison of the Intolerance of Uncertainty and Short-Term Memory Capacity in Patients with Obsessive Compulsive Disorder and Normal Individuals
مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی و ظرفیت حافظه کوتاه‌مدت در افراد مبتلابه وسواس فکری - عملی و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of resilience program training on cognitive appraisal and achievement behaviors among university students
اثربخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی بر ارزیابی‌های شناختی و رفتارهای پیشرفت دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Bilateral rTMS on cognitive function in Patients with Bipolar Depression
بررسی اثربخشی تحریک دو طرفه مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای بر روی عملکرد شناختی بیماران مبتلا به افسردگی دو قطبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal relationship of mindfulness and mind wandering with mediating strategical engagement regulation, anxiety, depression and working memory
رابطه علّی ذهن‌آگاهی با سرگردانی ذهنی با میانجیگری تنظیم التزام راهبردی، اضطراب، افسردگی و حافظه فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Retrieval memories of outobiographical memory and its Relationship With Problem- solving in Depressive and Anxious Individuals
بازیابی خاطرات از حافظه سرگذشتی و ارتباط آن با حل مسئله در افراد افسرده و مضطرب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To investigate Brain Waves of Impulsivity individuals in Cognitive Task
بررسی امواج مغزی افراد زودانگیخته در تکلیف شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interaction between visual attention and visual working memory: retro - cue benefit in recognition information
تعامل بین حافظه فعال دیداری و توجه دیداری: اثر سرنخ پس‌گستر در بازشناسی اطلاعات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2017-9)


Examining the Effectiveness of Teaching Philosophy on the way community of inquiry on critical thinking and its dimensions of female students in fifth grade in Yazd
اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Stroop Effect and Stimulus Onset Asynchronies on the Psychological Refractory Period
تأثیر اثر استروپ و فاصله‌های زمانی بین دو محرک بر دوره بی‌پاسخی روانشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of visual non-graphical respiratory biofeedback’s effect on anxiety and waiting anxiety symptoms using researcher-built homecare instrument
تأثیر بیوفیدبک تنفسی دیداری غیر تصویری خانگی محقق ساخته بر علائم اضطراب و اضطراب انتظار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of teaching studying methods with emphasis on cognitive and meta-cognitive strategies on academic achievement and motivation achievement
تاثیرآموزش روشهای مطالعه با تاکید بر راهبردهای شناختی و فراشناختی برمیزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of process emotion regulation strategies in improvement on executive functions and quality of life in recovered addictions in drop in centers.
اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی و افزایش کیفیت زندگی در معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب(DIC)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Obsessive believes and Cognitive Inhibition deficit in in Obsessive Compulsive Patients
باورهای وسواسی و نقص بازداری شناختی در مبتلایان وسواس فکری و عملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of cognitive processing on dieters` success or fail
نقش پردازش‌های شناختی در موفقیت یا شکست رژیم گیرندگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2017-6)


The Effectiveness of Emotional Working Memory Training on improvement memory of adolescents with Post- Traumatic Stress Disorder
اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر بهبود حافظه نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of a Metacognitive Awareness Program on High School Students' Decision-making Styles and Emotion Regulation
تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبک‌های تصمیم‌گیری و تنظیم هیجان دانش‌آموزان دبیرستانی شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Strengthening Memory Representations on Self-Esteem in People with Test Anxiety: A Pilot Study
اثر تقویت بازنمایی‌های حافظه بر حرمت خود در افراد دارای اضطراب امتحان: یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predict of Obsessive Compulsive Based on Cognitive variables (Working Memory, Inhibition, Shifting, Updating and Short Term Memory)
پیش بینی گرایش به وسواس فکری بر اساس نیمرخ شناختی (حافظه کاری، حافظه کوتاه‌مدت، و کارکردهای اجرایی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing processes and strategies model of children emotion regulation based on self-regulation developmental model
تدوین الگوی فرآیندها و راهبردهای تنظیم هیجان کودکان بر اساس الگوی رشدنگر خودتنظیمی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثرهای تبیین‌گری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیط‌های یادگیری چندرسانه‌ای مبتنی بر رایانه
اثرهای تبیین‌گری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیط‌های یادگیری چندرسانه‌ای مبتنی بر رایانه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of computerized cognitive rehabilitation on working & prospective memory function in Multiple Sclerosis patients.
تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آینده‌نگر بیماران مبتلا به اسکلروزیس چندگانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 4 (2017-1)


The effectiveness of attention training on the reading performance of students with dyslexia
تاثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ناشنوا
اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric properties of flow metacognitions questionnaire
ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌نامه فراشناخت‌های شناور بودن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between visual-spatial memory with critical thinking disposition and attitude toward creativity Given the preference hemisphere, Basis for the generalizability of the right hemisphere cognitive functions
رابطۀ حافظه دیداری - فضایی با گرایش به تفکر انتقادی و نگرش نسبت به خلاقیت، با توجه به رجحان نیمکره: مبنایی بر تعمیم پذیری کارکردهای شناختی نیمکره راست مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of metacognitive beliefs and thought control strategies in test anxiety
نقش باورهای فراشناخت و راهبردهای کنترل فکر در علائم اضطراب امتحان دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Self-Regulation in the Relationship between Thinking Styles and Students’ Test Anxiety in Birjand University
نقش واسطه‌ای خودتنظیمی در رابطه‌ی بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه‌های جامع شهر تهران
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه‌های جامع شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 3 (2016-12)


The Effect of Goal Setting on Improve the Declarative Memory Performance in Tasks with Low and High Cognitive Load
تاثیر هدف گزینی بر ارتقاء عملکرد حافظه اخباری در تکالیف با بارشناختی بالا و پایین در جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Seductive Details in multimedia learning of science:Effects on Cognitive load and performance
نقش جزئیات فریبنده در یادگیری درس علوم چندرسانه‌ای :اثرها بر بار شناختی و عملکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Executive functions and the Cognitive estimation and Interpretation bias in patients with Social Anxiety disorder and normal individuals
مقایسه‌‌ی کارکرد‌های اجرایی و تخمین شناختی و سوگیری تعبیر در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی و افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of MEmory Specificity Training for Cognitive Vulnerability and Dissociative Experiences in Patients with PTSD
اثر بخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در آسیبهای شناختی و تجارب تجزیه‌ای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate visual-spatial attention and visual-manual dexterity skills in children with learning disorders and compare with normal children
مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relation between function and working memory capacity and Students' reading performance:executive
رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانش آموزان : نقش سن، جنس و هوش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotional Working Memory Training on Improvement Behavioral Inhibition of People with Obsessive-Compulsive Disorder
تأثیر آموزش حافظه کاری مبتنی بر محرک‌های هیجانی در بازداری رفتاری مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2016-9)


compare the creativity and critical thinking Between bilingual students of Persian-Armenian language and monolingual students of Persian language
مقایسه‌ی تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان تک‌زبانه‌ی فارسی زبان و دوزبانه‌ی ارمنی- فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Performance of adolescents with major depressive disorder and PTSD in working memory and processing speed
عملکرد نوجوانان مبتلاء به اختلال افسردگی اساسی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در حافظه فعال و سرعت پردازش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل
خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining cognitive structure of students’ knowledge with using Knowledge Space Theory
تعیین ساختار شناختی دانشِ دانش آموزان سال سوم دبیرستان با استفاده از نظریه فضای دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Effectiveness of Metacognitive Therapy with Neurofeedback Training on Metacognitive Beliefs and Anxiety Symptoms in Female Students with Social Anxiety Disorder (single subject)
مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر بهبود باورهای فراشناختی و علائم اضطراب در دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تک آزمودنی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enhanced awareness and attention: Unidimensional or multidimensional Construct? Factor structure and psychometric properties of Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) in Iran
توجه و تمرکز تقویت شده، سازه ای واحد یا چند وجهی؟ ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی مقیاس پنج عاملی ذهن آگاهی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

effectiveness of Acceptance and commitment therapy (ACT) on cognitive fusion and physical Health Indicators in essential hypertensive patients
اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر همجوشی شناختی و شاخص های سلامت جسمانی بیماران مبتلا به فشار‌خون اساسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 3 (2016-3)


Inquiring the cognitive Control, social problem solving and self-esteem between monolingual and bilingual students. Abstract
بررسی کنترل شناختی، حل مساله اجتماعی و عزت نفس بین دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Estimating the Math Anxiety Based on Cognitive Emotion Regulation and Problem-Solving Ability in Second Year Students of Science
نقش نظم جویی شناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Functions, Listening Pre-skills and Linguistic Abilities in Monolingual and Bilingual Children
کارکردهای شناختی، پیش مهارتهای شنیداری و توانش‌های زبانی در کودکان تک زبانه و دو زبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Emotional Working Memory Training on Improving Cognitive Control in individuals with High Trait Anxiety
تاثیر تقویت حافظه فعال هیجانی بر بهبود کنترل شناختی افراد مبتلابه اضطراب صفت بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Negative Mental Imagery and Executive Functions in People With Social Anxiety Disorder
رابطه تصویرسازی ذهنی منفی با کارکردهای اجرایی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Autobiographical Memory Overgenerality among Treated and Untreated Addicted Depressed Boy Adolescents
مقایسه بیش‌کلی‌گرایی حافظه شرح‌حال در نوجوانان پسر با همبودی افسردگی و سوء مصرف مواد درمان شده و درمان نشده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining semantic network for Persian selected word and designing false memory scale (examination) based on it
تعیین شبکه معنایی برای کلمات منتخب فارسی و طراحی مقیاس حافظۀ کاذب (محک) مبتنی بر آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 4 (2015-2)


The effect of different recall distance‌s on explicit motor memory consolidation
تاثیر فاصله آزمون خاطرآوری بر تحکیم مبتنی بر ارتقاء در حافظه حرکتی آشکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive bias in emotional information processing in anxiety, depression and normal people
سوگیری شناختی پردازش اطلاعات هیجانی در افراد مضطرب، افسرده و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of working memory capacity on temporal processing in preschool children
تاثیر ظرفیت حافظه‌کاری کودکان پیش‌دبستانی درپردازش زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of metacognitive knowledge in the relationship between class management and second language achievement.
بررسی دانش فراشناختی در رابطه مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study of working memory performance, behavioral activation system (BAS) and behavioral inhibition (BIS) based on the dimensions of stress in adolescents
بررسی مقایسه‌‌ای عملکرد حافظه کاری ، سیستم فعال-ساز رفتاری (BAS) و سیستم بازداری رفتاری (BIS) بر اساس ابعاد استرس در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Visual-spatial component of working memory and short-term memory in students with learning disorders and comparison with normal students
بررسی مولفه دیداری- فضایی حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش آموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانش آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 3 (2014-10)


Cognitive Appraisal Processes and academic Stress: the Moderting role of Sex and Culture
فرایندهای ارزیابی شناختی و استرس تحصیلی: نقش تعدیل کننده‌ی جنس و فرهنگ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Wells’ Metacognitive Therapy on thought control strategies Addicts of with Drug Abuse
اثر برنامه مداخله ای فراشناختی ولز بر راهبردهای کنترل فکر در معتادین با سوء مصرف مواد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of immediate, recent and remote explicit motor memory on reconsolidation process and retrograde effect
تاثیر حافظه آشکار حرکتی فوری، نزدیک و دور بر پردازش های بازتحکیم و تداخل پس گستر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison cognitive function and theory of mind in people with symptoms of obsessive - compulsive disorder and normal people
مقایسه عملکرد نوروپسیکولوژیک و توانش نظریه ذهن در افراد دارای علایم اختلال وسواس فکری- عملی و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of jumping to conclusion bias in social phobic patients and non-patient individuals, in anxiety induction situation
بررسی سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام در بیماران مبتلا به هراس اجتماعی و افراد غیربیمار، در موقعیت القای اضطراب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The assessment ofinformation processingspeed with regard tostate trait anxiety
بررسی سرعت پردازش اطلاعات با نگاه به اضطراب رگه / حالت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predict of worry based on behavioral activation and inhibition systems(BAS/BIS), cognitive emotion regulation and intolerance of uncertainty in students
پیش‌بینی نگرانی بر اساس سیستم‌های فعال‌ساز و بازداری رفتاری، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2014-9)


Comparison of cognitive fatigue in multiple sclerosis sufferers and non-sufferers according to attributional style
مقایسه خستگی شناختی در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس و غیر مبتلایان با توجه به سبک‌ اسناد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationships between Causal Attributions, Achievement Emotions and Academic Self-Regulation among University Students
روابط ساختاری بین اسنادهای علّی، هیجان های پیشرفت و خودنظم‌جویی تحصیلی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness training emotion regulation skills in executive function and emotion regulation strategies of adolescents at risk
اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در کارکردهای اجرایی و راهبردهای تنظیم هیجانی در نوجوانان در معرض خطر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explore the relationship between affection and Conscientious whit moral judgment
بررسی رابطۀ عواطف و وجدان با قضاوت اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of handedness, sex and age on the perception of time
بررسی اثر دست برتری، جنسیت و سن بر ادراک زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of transcranial direct current stimulation (TDCS) on working memory in healthy people. Abstract
تحریک مغز از روی جمجمه با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (TDCS) بر حافظه کاری در افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of self-focused attention on memory bias in individuals with social anxiety
تأثیر توجه متمرکز بر خود بر سوگیری حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2014-6)


The Study of Explicit and implicit memory in social phobia and normal people
مقایسه سوگیری حافظه آشکار وحافظه ناآشکار در افراد مبتلا به نشانگان هراس اجتماعی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of monitoring and outcome pressure for serial reaction time task
اثر فشار (کنترل شده و نتیجه) بر زمان واکنش زنجیره ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectivness of Executive Functions based Play Therapy on improving Response Inhibition,planning and working memory in children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود بازداری پاسخ، برنامه ریزی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال نقص توجه /بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of meta-cognition in predicting cognitive, physical and social fatigue, based on Brown’s model
نقش فراشناخت در پیشبینی احساس خستگی شناختی، جسمانی و اجتماعی براساس مدل براون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Negative processing of implicit information relating to self in depression: Implication of self-esteem implicit association test
پردازش منفی اطلاعات ضمنی مرتبط با خود در افسردگی: کاربرد آزمون تداعی ضمنی عزت نفس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of the cognitive emotion regulation strategies in student’s test anxiety
نقش راهبردهای نظم‌جویی شناختی هیجان در اضطراب امتحان دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Function in patients with posttraumatic stress disorder (PTSD) in Declarative memory: controlling role of metacognition
عملکرد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) در حافظه اخباری: با کنترل نقش فراشناخت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2014-3)


A Study of the Role of Cognitive Flexibility in Predicting Hopelessness and Resilience among University Students
بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی در پیش بینی نومیدی و تاب آوری در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between the components of metacognitive knowledge and reading comprehension of students with a developmental approach
رابطه بین اجزای دانش فراشناختی و درک مطلب خواندن با دیدگاهی تحولی در دانشآموزان پایه های پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of informal learning of female and male university students
بررسی تطبیقی یادگیری های غیررسمی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Coping Styles, Meta-cognitive Beliefs and Test Anxiety in the University Students: Investigating the Mediating Role of Coping Styles
ارزیابی سبک های مقابله، و باورهای فراشناختی در دانشجویان با اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطه ای سبک های مقابله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of the Emotion Elicitation on the Enhancement of the Implicit Motor Memory
اثر فراخوانی هیجان بر ارتقاء حافظه ی حرکتی ضمنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of the Meta-cognitive Trainings in the Reading Functions of the Third Grade Male Dyslexia Students of the Elementary Schools
اثربخشی آموزش فراشناختی بر عملکرد حیطه های مختلف خواندن دانش آموزان پسر نارساخوان پایه ی سوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Self-consciousness and Attention on the Decrease of Performance in Basketball Players
تأثیر خودآگاهی و توجه بر افت عملکرد بازیکنان بسکتبال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-12)


Comparison of the effectiveness of Cognitive Behavioral Therapy (CBT) and Behavioral Activation Therapy (BAT) in the improvement of cognitive functions (working memory and simple reaction time) in the heroin abusers in Afghanistan
مقایسه اثر بخشی درمانگری شناختی– رفتاری(CBT) و درمانگری فعال سازی رفتاری(BAT) در اصلاح عملکرد شناختی ( حافظه کاری و زمان واکنش ساده(SRT)) سوء مصرف کنندگان هروئینی در افغانستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mental Imagery on the Motor Performance Enhancement among the athletes in the Sport of Aerobic Dance
تأثیر تصویرسازی ذهنی بر پیشرفت عملکرد حرکتی ورزشکاران رشته ی ورزشی ایروبیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Group Training of the Attention Training Technique on Anxiety, Self-Focused Attention and Metaworries in Socially Anxious Adolescents
اثر آموزش گروهی تکنیک آموزش توجه بر اضطراب، توجه معطوف به خود و فرانگرانی های نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Barkley’s attention training and useful sight in children and adult’s visual search
بررسی تأثیر آموزش توجه بارکلی و میدان دید مفید بر جستجوی بینایی کودکان و بزرگسالان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Gymnastics Training on Mental Rotation
تأثیر برنامه ی آموزش ژیمناستیک بر چرخش ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Executive Function of the Reorganization of Thought in Adolescents with Cannabis Abuse
مقایسه ی کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه درنوجوانان دارای اختلال سوءمصرف حشیش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Positive and Negative Emotions, Optimism, Pessimism, and Information Processing Styles in the Students’ psychological Adjustment
نقش هیجانات مثبت و منفی، خوش بینی و بدبینی و سبک‌های پردازش اطلاعات در سازگاری روانشناختی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles