%0 Journal Article %A moshirian farahi, seyede maryam %A zarif gobar yazdi, haniye %A Amin Yazdi, Seyed Amir %T Investigate visual-spatial attention and visual-manual dexterity skills in children with learning disorders and compare with normal children %J Jornal of Cognitive Psychology %V 4 %N 3 %U http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2509-fa.html %R %D 2016 %K Keywords: visual-spatial attention, Visual-manual dexterity, learning disrorders., %X هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری با کودکان عادی می­باشد. روش پژوهش پس رویداری و جامعه آماری شامل دانش­آموزان پسر مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی در مقطع دبستان شهر مشهد بود، که به­وسیله نمونه در دسترس 15 نفر کودک مبتلا و20 نفر کودک عادی انتخاب شد.ابزارها شامل آزمون کرسی رایانه­ای وآزمون تعقیب دایره چرخان رایانه­ای است. داده ها با روش آزمون T دو جامعه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل داده­ها نشان داد بین میانگین­ نمرات دانش­آموزان مبتلا به اختلال و همتایان عادی آنان در آزمون کرسی و تعقیب دایره چرخان تفاوت معنی­داری وجود دارد؛به طوری که توجه دیداری – فضایی و چالاکی مهارت دیداری – دستی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ضعیف ­تر از کودکان عادی است. این مشکلات باید در افراد مبتلا به اختلالات یادگیری مد نظر باشد و هدف مداخله قرار گیرد. %> http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2509-fa.pdf %P 21-30 %& 21 %! %9 Research %L A-10-580-1 %+ Ferdowsi University Of Mashhad (FUM) %G eng %@ 2345-5780 %[ 2016