Jornal of Cognitive Psychology
فصلنامه روانشناسی شناختی
JCP
Literature & Humanities
http://jcp.khu.ac.ir
1
admin
2345-5780
2345-5780
doi
fa
jalali
1395
6
1
gregorian
2016
9
1
4
1
online
1
fulltext
fa
خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">چکیده</span></span></strong><br>
<span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">هدف پژوهش حاضر</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;"> بررسی و مقایسه تاثیر </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">آموزش به دو شیوه نقشه­های مفهومی و سنتی بر یادگیری </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">دانش­آموزان </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">درباره مفاهیم درس شیمی­سال سوم دبیرستان ا</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">ست که با استفاده از نظریه فضای دانش به تجزیه و تحلیل آن پرداخته شده است. از طرح نیمه آزمایشی به صورت پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان سال سوم یکی از دبیرستان­های پسرانه شهرستان ایلام (250 نفر) بود. نمونه­گیری به شیوه در دسترس انجام شد. </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">تعداد دانش­آموزان هر یک از این دو گروه 64 نفر بود. دو گروه با دو شیوه</span></span><span style="font-family:b nazanin;"> تدریس کاوشگری و روش تدریس سنتی تحت آموزش قرارگرفتند.</span> <span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">برای گردآوری داده­ها از آزمون­های یادگیری و نگرش­سنج محقق­ساخته استفاده شد. </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">برای تجزیه و تحلیل داده­ها ازنظریه فضای دانش و نر­افزار­آماری پاتر استفاده شده و برای مقایسه میانگین گروه­ها از آزمون تی </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">استفاده شد.</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;"> یافته­ها</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;"> نشان </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">داد</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;"> تفاوت نگرش در دو گروه معنی­دار است و ساختارهای دانش گروه کاوشگری منسجم­تر بوده و مسیر بحرانی آموزش آن متفاوت از مسیر گروه سنتی است. </span></span> <br>
<br>
واژگان کلیدی: نظریه فضای دانش, استوکیومتری, آموزش کاوشگری
42
51
http://jcp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-598-1&slc_lang=fa&sid=1
سوده
رحمانی
10031947532846002231
10031947532846002231
Yes
دانشگاه خوارزمی
پروین
کدیور
10031947532846002232
10031947532846002232
No
دانشگاه خوارزمی
غلامرضا
صرامی
10031947532846002233
10031947532846002233
No
الهه
حجازی
10031947532846002234
10031947532846002234
No
دانشگاه تهران