دوره 6، شماره 1 - ( 3-1397 )                   جلد 6 شماره 1 صفحات 30-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hamedi S, Abdoli B, Farsi A. The Effect of Metacognitive Strategies and Observation of skilled model on Soccer Chip Task Learning. CPJ 2018; 6 (1) :21-30
URL: http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2896-fa.html
حامدی سپیده، عبدلی بهروز، فارسی علیرضا. تاثیر راهبردهای فراشناختی و مشاهده الگوی ماهر در یادگیری تکلیف چیپ فوتبال. فصلنامه روانشناسی شناختی. 1397; 6 (1) :21-30

URL: http://jcp.khu.ac.ir/article-1-2896-fa.html


دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی ، sepidehhamedi59@gmail.com
چکیده:   (5371 مشاهده)
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر راهبردهای فراشناختی و مشاهده الگوی ماهر بر یادگیری تکلیف چیپ فوتبال انجام گرفت. این پژوهش از نوع نیمه تجربی بود. بدین منظور 42 دانش آموز 11 تا 13 سال از منطقه 2 شهر تهران به صورت نمونه گیری در دسترس برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به سه گروه کنترل، مشاهده الگوی ماهر و مشاهده الگوی ماهر به همراه فعالیت فراشناختی تقسیم شدند. گروه فراشناختی مصاحبه نوشتاری نیمه­ساختاریافته­ای که فعال‌کننده راهبردهای فراشناختی است را قبل و بعد از انجام بلوک­های اکتساب کامل کردند. یک مطالعه مداخله­ای آزمایشی روی ضربه چیپ فوتبال با انجام مراحل پیش آزمون، پس ازمون، یادداری و انتقال انجام شد. جهت تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل واریانس با اندازه­های تکراری استفاده شد. نتایج، تفاوت معناداری را بین گروه­ها نشان داد. به عبارت دیگر، بررسی نتایج، حاکی از این است که استفاده از راهبردهای فراشناختی روی اجرای دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.
متن کامل [PDF 284 kb]   (2434 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/11/10 | پذیرش: 1397/3/20 | انتشار: 1397/4/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه روانشناسی شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه روانشناسی شناختی

Designed & Developed by : Yektaweb