Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 2, Number 4 (2015-2)


The effect of different recall distance‌s on explicit motor memory consolidation
تاثیر فاصله آزمون خاطرآوری بر تحکیم مبتنی بر ارتقاء در حافظه حرکتی آشکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive bias in emotional information processing in anxiety, depression and normal people
سوگیری شناختی پردازش اطلاعات هیجانی در افراد مضطرب، افسرده و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of working memory capacity on temporal processing in preschool children
تاثیر ظرفیت حافظه‌کاری کودکان پیش‌دبستانی درپردازش زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of metacognitive knowledge in the relationship between class management and second language achievement.
بررسی دانش فراشناختی در رابطه مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study of working memory performance, behavioral activation system (BAS) and behavioral inhibition (BIS) based on the dimensions of stress in adolescents
بررسی مقایسه‌‌ای عملکرد حافظه کاری ، سیستم فعال-ساز رفتاری (BAS) و سیستم بازداری رفتاری (BIS) بر اساس ابعاد استرس در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Visual-spatial component of working memory and short-term memory in students with learning disorders and comparison with normal students
بررسی مولفه دیداری- فضایی حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش آموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانش آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles