Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 12, Number 1 (2024-6)


Comparing the effectiveness of treatment based on mentalization and treatment based on parent-child relationship on executive functions and anxiety symptoms of anxious children.
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی و درمان مبتنی بر رابطه والد_کودک بر کارکردهای اجرایی و علائم اضطرابی کودکان مضطرب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a structural model of the effect of sleep disorders on learning difficulties with the mediating role of cognitive flexibility in children
ارائه مدل ساختاری تاثیر اختلالات خواب بر مشکلات یادگیری با نقش میانجی انعطاف پذیری شناختی در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The relationship between attachment styles and difficulty in cognitive emotion regulation in college students
رابطه سبک های دلبستگی با دشواری در تنظیم هیجان شناختی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Captain Log cognitive rehabilitation software on attention and visual spatial and auditory active memory of adults with attention deficit hyperactivity disorder
اثر توانبخشی شناختی نرم افزار کاپتان لاگ بر توجه و حافظه فعال ( دیداری/ فضایی و شنیداری) بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of mindfulness training on executive functions (working memory and attention) and self-efficacy in patients with anxiety disorders
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و خودکارآمدی در بیماران مبتلا به اختلال اضطرابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of attention and memory training and improvement software on cognitive ability and emotion regulation in patients with Corona Virus after recovery
تاثیر نرم افزار آموزش و بهسازی توجه و حافظه بر توانمندی شناختی و نظم جویی هیجان بیماران مبتلا به کرونا ویروس بعد از بهبودی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Comparing the effects of two educational methods, Montessori and Robot-based in students' executive functions
مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مونته‌سوری و مبتنی بر ربات بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 4 (2024-3)


The Relationship between Thinking Styles and Decision-Making Styles with The Mediation of Problem Solving Employees of Startups
ارتباط بین سبک‌های تفکر و سبک‌های تصمیم‌گیری با میانجی‌گری حل مسئله شاغلین استارت‌آپ‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Diagnostic role of the components of academic self-regulation and cognitive flexibility in differentiating students with high and low academic performance
نقش تشخیصی مؤلفه های خودتنظیمی تحصیلی و انعطاف پذیری شناختی در تمایز دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of HAMRAH Cognitive Rehabilitation Package on Improving Visual Perception in Students with Dysgraphia
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود مشکلات ادراکی- دیداری در دانش‌آموزان دارای نوشتارپریشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Discriminat Role of Metacognitive Beliefs, Identity Styles, Negative Repetitive Thoughts, Resilience in Prediction Tendency to High-Risk Behaviors in girls aged 16-18 years
نقش ممیزی باورهای فراشناختی، سبک‌های هویت، افکار منفی تکرار شونده و تاب‌آوری در پیش‌بینی گرایش به رفتار پرخطر در دختران 16 تا 18 ساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of cognitive empowerment of mental states on the ability to read minds (theory of mind) of substance dependent people
اثربخشی توانمندسازی شناختی حالات ذهنی بر توانایی ذهن خوانی(نظریه ذهن) افراد وابسته به مواد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of transcranial direct current stimulation (tDCS) and short-term cognitive rehabilitation protocol on Symptoms of hallucinations and delusions in the elderly with mild Alzheimer's disease
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاه‌مدت بر بهبود علائم توهم و هذیان در سالمندان مبتلا به آلزایمر خفیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of metacognitive interpersonal therapy on the cognitive regulation of emotion and emotional inhibition in adolescents with high-risk behaviors
بررسی اثربخشی درمان بین فردی فراشناختی بر تنظیم شناختی هیجان و بازداری هیجانی در نوجوانان با رفتارهای پرخطر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 3 (2023-12)


Presenting a causal model of perception of e-learning (virtual) environment and reflective thinking with regard to the mediating role of cognitive flexibility among students of Payame Noor University of Shiraz
ارائه مدل علی ادراک از محیط آموزش الکترونیکی (مجازی) و تفکر بازتابی با توجه به نقش واسطه ای انعطاف پذیری شناختی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving social adjustment and Reducing the academic burnout of students with learning disabilities through attributional retraining, emotional regulation, and cognitive-social problem solving
بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری از راه آموزش بازآموزی اسنادی، تنظیم هیجانی و حل مسئله شناختی- اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of cognitive limitations on the final judgment of confidence at the end of problem-solving process
بررسی تأثیر محدودیت شناختی بر روی قضاوت از اطمینان نهایی در انتهای فرآیند حل مسئله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Validation of Cognitive-Emotional Empowerment Training Package and its Effect on Working Memory and Emotional Recognition of 6th-Grade Female Elementary School Students of sixth grade Primary school female students
تدوین و اعتبار سنجی بستۀ آموزشی توانمندسازی شناختی – هیجانی و اثربخشی آن بر حافظه کاری و بازشناسی هیجانی دانش‌آموزان دختر پایه ششم دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of well-being on academic burnout with psychological mediation of achievement
نقش بهزیستی روانشناختی بر فرسودگی تحصیلی با میانجی گری اهداف پیشرفت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of interactive educational simulation on perceived motivational atmosphere and emotional self -awareness of students
تأثیر شبیه‌سازی آموزشی تعاملی بر جو انگیزشی درک شده و خودآگاهی هیجانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between attitude towards delinquency and perceived stress, attachment styles and cognitive functions of Tehran Azad University students
رابطه نگرش به بزهکاری با استرس ادراک شده و سبک های دلبستگی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 2 (2023-9)


Systematic Review and Meta-analyisis of Functional and Structural Neural Pathways in Attachment
مرور سیستماتیک و متاآنالیزِ مسیرهای عصبیِ ساختاری و کارکردیِ مغزی در دلبستگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of the educational package of strategies to strengthen psychological processes based on improving the speed of processing and mathematical progress of students with learning disabilities in mathematics
اثربخشی بسته آموزشی راهبردهای تقویت فرایندهای روانشناختی پایه بر بهبود سرعت پردازش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Mediating Role of Psychological Flexibility in the Relationship between Early Maladaptive Schemas and Psychological Distress
بررسی نقش واسطه‌ای انعطاف‌پذیری روان‌شناختی در رابطه‌ی بین طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه با پریشانی روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationships of Sleep Problems with Emotional Intelligence in Adolescents Considering the Mediating Role of defect in executive functions
روابط ساختاری مشکلات خواب با هوش هیجانی در نوجوانان با توجه به نقش واسطه‌ای نقص در کارکردهای اجرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of cognitive tests of change detection and spatial marking in CogLab software to diagnose children with attention deficit/hyperactivity disorder
کاربرد آزمون‌های شناختی کشف تغییر و نشانه دهی فضایی در بستر نرم‌افزار CogLab برای تشخیص کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of transcranial direct electrical stimulation (tDCS) therapy with acceptance and commitment based therapy on the resilience of men addicted to methamphetamine.
مقایسه اثربخشی درمان الکتریکی تحریک مستقیم فراجمجمه ای (tDCS) با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری مردان معتاد به مت آمفتامین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Three Factors of Raven's Colored Progressive Matrices between Two Groups of Students with Weak and Strong Visuospatial Working Memory
مقایسۀ فاکتورهای سه‌گانۀ ماتریس‌های پیش‌روندۀ رنگی ریون در دو گروه از دانش‌آموزان با حافظۀ کاری دیداری-فضایی ضعیف و قوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 1 (2023-5)


Comparison of personality characteristics and autobiographical memory among individuals with Post-traumatic Growth and those suffering from post-traumatic stress disorder
مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و حافظه رویدادی در بین افراد دارای رشد پس از ضربه و مبتلایان به اختلال استرس پس از ضربه.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of computer-based cognitive rehabilitation on the cognitive regulation of emotion and understanding of emotion in students with specific learning disabilities
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر تنظیم شناختی هیجان و درک هیجان دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Possibility Language Teaching on Cognitive Avoidance and Philosophical Thinking of Talented School Students
اثربخشی آموزش زبان امکان بر اجتناب شناختی و تفکر فلسفی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of subjective body ownership based on social-cognitive representations: based on Tamir and Thornton's three-dimensional mental model
پیش‌بینی مالکیت ذهنی بدن بر اساس بازنمایی‌های شناختی- اجتماعی: مبتنی بر مدل سه‌بعدی ذهنی تامیر و تورنتون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cranial Electrical Stimulation Treatment and Computerized Cognitive Rehabilitation on the Hemodynamic Changes of the Prefrontal Brain Region of Children with ADHD
تاثیر درمان تحریک الکتریکی جمجمه‌ای و بازتوانی شناختی رایانه‌ای بر تغییرات هموداینامیکی منطقه پیش پیشانی مغز کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a structural model of teacher job burnout based on cognitive distortions and Rumination, with the mediating role of Negative Automatic Thoughts and cognitive fusion
تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی معلمان بر اساس تحریفات شناختی و نشخوار فکری با نقش میانجی افکار خود آیند منفی و همجوشی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the relationship between theory of mind and executive functions (cognitive flexibility and response inhibition) in adolescents: the mediating role of emotional intelligence
مدل‌یابی رابطه بین نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) در نوجوانان: نقش میانجی هوش هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 4 (2023-3)


The Effectiveness of HAMRAH Cognitive Rehabilitation Package on Improving Executive Functions (Working Memory and Response Inhibition) in Students with Dysgraphia
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود کارکردهای اجرایی (حافظه فعال و بازداری پاسخ) در دانش‌آموزان دارای نوشتارپریشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of attentional control in the relationship between problem solving and empathy
نقش میانجی کنترل توجه در رابطه بین حل مسئله و همدلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of wisdom training on spiritual intelligence and its components in College students
اثربخشی آموزش خردورزی بر هوش معنوی و مولفه های آن در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validating the Cognitive Rehabilitation Program and effect on Cognitive Control and Problem Solving in Women with Obesity
تاثیر برنامه توان‌بخشی شناختی بر کنترل شناختی و حل مسأله در زنان مبتلا به چاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation and comparison of cognitive flexibility, selective attention and response inhibition in male and female bilingual and monolingual students
بررسی و مقایسه انعطاف‌پذیری شناختی، توجه انتخابی و بازداری پاسخ در دانشجویان دوزبانه و تک‌زبانه دختر و پسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of mindfulness-based education on self-blame and working memory in adolescents
اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودسرزنش گری و حافظه فعال نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of sustained and selective attention in nomophobic and normal subjects
مقایسه توجه انتخابی و توجه پایدار در افراد نوموفوبیک و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 3 (2023-3)


The Psychological Function of Nostalgia: Increasing Intrinsic Self-Expression and Decreasing Extrinsic Self-Definition
کارکرد روان‌شناختی هیجان نوستالژی: افزایش ابراز خودِ راستین و کاهش خودتعریفی بیرونی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Rational-Experiential Inventory, and It's Relationship with Cognitive Regulation of Emotions
ارزیابی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه منطقی- تجربی و رابطۀ آن با تنظیم شناختی هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Comparison of the effect of Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS (and Transcranial Random Noise Stimulation (tRNS (combined with cognitive training on working memory performance of people with attention deficit/hyperactivity disorder
مقایسه اثر تحریک الکتریکی مستقیم و تحریک الکتریکی با نویز تصادفی همراه با آموزش شناختی بر عملکرد حافظه کاری افراد دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The effect of attention control on mind wandering
اثر کنترل توجه بر سرگردانی ذهن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the cognitive functions of passionate lover and normal people
مقایسه عملکردهای شناختی افراد با عشق آتشین و افراد عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Eating Disorders Metaphorical Posts in Cyberspace
تحلیل محتوای پست‌های استعاری اختلال خوردن در فضای مجازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Design of neurofeedback protocol and it’s effect on impulsivity, emotional instability, self-mutilation behavior in patient with borderline personality disorder (BPD)
طراحی پروتکل نوروفیدبک و اثربخشی آن بر تکانشگری، بی ثباتی هیجانی و رفتار جرح خویشتن در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 2 (2022-10)


Investigate the role of self-concept clarity in the relationship between organizational culture and organizational identity (Study case - Sarchesheme copper complex in Rafsanjan)
بررسی نقش وضوح خود پنداره در رابطه بین فرهنگ سازمانی و هویت سازمانی (مورد مطالعه- مجتمع مس سرچشمه رفسنجان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Executive Functions with Family cohesion, Positive Youth Development and Emotional Maturity among Adolescence: The Mediating Role of Emotional Regulation
رابطه بین کارکردهای اجرایی با انسجام خانواده، تحول مثبت نوجوانی و بلوغ عاطفی در نوجوانان: نقش میانجی تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of "Brain-Based Learning" Education on Students' Cognitive, Skill and Emotional Learning in Biology
تاثیر آموزش « سازگار با مغز» بر یادگیری شناختی، مهارتی و عاطفی دانش‌آموزان در درس زیست شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cultural adaptation of process assessment of the learner: Diagnostic assessment for math (Pall-II Math) in Iran
انطباق‌یابی آموزشی و فرهنگی آزمون ریاضی پال 2 (سنجش فرآیندی تشخیصی ریاضی یادگیرنده) در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the role of the three principles of personal contact, action, and double effect on moral decision making
بررسی نقش سه اصل تماس شخصی، عمل کردن، و اثردوگانه بر تصمیم‌گیری اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Intervention Based on Theory of Mind on Reducing Aggression and Empathy Improvement in children
تاثیر مداخله مبتنی بر نظریه ذهن برکاهش پرخاشگری و تقویت همدلی در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Mindfulness-Based Socio-Emotional Learning Program With/and Without Transcranial Direct Current Stimulation on Sustained Attention and Response Inhibition in Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
مقایسه اثربخشی برنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی با / و بدون تحریک فراجمجمه‌ای مغز بر توجه پایدار و بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال نقص‌توجه / بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 1 (2022-5)


Explain the concept of human empathy perception of the constructed space (Architecture and city)
تبیین مفهوم ادراک همدلانه انسان از فضای ساخته شده (معماری و شهر)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude, Perception and Judgment changes in cope with very cold weather conditions: a qualitative study
تغییرات نگرش، ادارک و قضاوت افراد در مقابله با شرایط آب و هوایی بسیار سرد: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of cognitive computer games and parent-child interactive games on problem solving and positive and negative affect of ten-year-old children in Shiraz
مقایسه اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای شناختی و بازی‌های تعاملی والد-کودک بر حل مسأله و عاطفه مثبت و منفی کودکان ده ساله شهر شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of Anodal tDCS on Sustained Attention in Patients with MS
بررسی اثر آندی تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر عملکرد توجه پایدار و سرعت واکنش در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Developmental Trajectory of Socio-emotional Tendencies in the Iranian Preschoolers Children
مسیر تحولی تمایلات هیجانی-اجتماعی در کودکان پیش‌دبستانی ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of social cognitive representation on the mental property of the body: Evidence based on rubber hand illusion
اثر بازنمایی شناختی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن: شواهدی مبتنی بر خطای دست مصنوعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 4 (2022-1)


The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation on Mathematical Word Problem Solving in Students with Specific Learning Disability with Impairment in Mathematic
اثربخشی توانبخشی شناختی در حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Imagery, Observation and Execution of the Pattern in the Field on the Performance of the Regulated Games of Skilled Basketball Players
تأثیر تصویرسازی، مشاهده و اجرای الگو درون زمین بر عملکرد بازی‌های تنظیم‌شده بسکتبالیست‌های ماهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Computer-based Cognitive Rehabilitation on Working Memory and Problem Solving of High School Students
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه‌ای بر حافظه‌ی کاری و حل مسئله دانش آموزان متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating reliability and validity of Persian version of the Attentional Style Questionnaire (ASQ)
بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سبک توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of Memory Specificity Training on depressive symptoms and sedentary behavior in adolescent girls with depressive disorder
اثربخشی آموزش اختصاصی‌سازی خاطرات سرگذشتی بر علائم افسردگی و رفتار کم‌تحرک در نوجوانان دختر دارای اختلال افسردگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of segmentation and redundancy methods on cognitive load and vocabulary learning and comprehension of English lessons in a multimedia learning environment
اثرات روش‌های بخش‌بندی و افزونگی بر بارشناختی و یادگیری واژگان و درک مطلب درس زبان انگلیسی در محیط یادگیری چند رسانه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Positive and Negative Mood Induction on Risky Decision making in adolescents by Moderating High behavioral brain systems.
اثر القای خلق مثبت و منفی بر تصمیم‌گیری پرخطر نوجوانان با تعدیل‌گری سیستم‌های مغزی رفتاری بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of temporo-parietal junction on implicit mentalizing in autism spectrum disorder: a theta-burst stimulation study
نقش ناحیه‌ اتصال آهیانه‌ای-گیجگاهی روی ذهنی‌سازی ضمنی در اختلال طیف اتیسم: یک مطالعه‌ی تحریک تتابرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Children's Working Memory Measurement Model: Testing of Hich and Baddeley Model, Baddeley and Cowan Model
مدل اندازه‌گیری حافظه فعال کودکان: آزمون مدل‌های بدلی و هیچ، بدلی و کووان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Does War Give Meaning to Human Life? Investigating the Endlessness of Human Wars from a Social Cognition Viewpoint
آیا جنگ به انسان‌ها معنای زندگی می‌دهد؟ بررسی زیربنای روان‌شناختی پایان‌ناپذیری جنگ‌های بشری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 3 (2021-10)


The Effect of Brain Training on Suppression of Theta/Alpha Ratio and Working Memory of 8 to 12 year old Children with Dyslexia and Dysgraphia
تاثیر ورزش مغزی بر سرکوبی نسبت امواج تتا برآلفا و حافظه‌ی فعال کودکان 8 تا 12 ساله-ی دارای مشکل خواندن یا مشکل نوشتن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Classification of EEG Signals in Two Levels of Normal and Anxious Using Nonlinear Features
طبقه‌بندی EEG در دو سطح نرمال و دارای اضطراب با استفاده از ویژگی‌های غیر خطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Training Metacognitive Beliefs and State on Working Memory of Elementary School Students
اثربخشی آموزش باورها و حالت فراشناختی بر حافظه کاری دانش‌آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Quantitative Electroencephalography of Neural Connections between Children aged 6 to 13 years with Autism Spectrum Disorder and Typically Developing Children
مقایسه الکتروآنسفالوگرافی کمٌی ارتباطات عصبی در کودکان 6 تا 13 ساله دارای اختلال طیف اتیسم و کودکان طبیعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Short-Term Executive Plus Intervention on Problem Solving, Emotion Regulation and Selective attention in Traumatic Brain Injury Patients
اثربخشی مداخله کوتاه‌مدت کارکرد اجرایی مضاعف بر حل مسئله، تنظیم هیجان و توجه انتخابی در بیماران آسیب مغزی تروماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Verbal and Visual Proactive Interference in Post-Traumatic Stress Disorder
تداخل پیش‌گستر دیداری و کلامی در اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Modeling the relationship between Overgeneral Autobiographical Memory and problem solving in people with borderline personality disorder: The mediating role of metacognitive awareness
مدل‌یابی رابطه حافظه سرگذشتی بیش کلی‌گرا با حل مسئله در افراد دارای اختلال شخصیت مرزی: نقش میانجی آگاهی فراشناخت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of p300 in risk-seeker and risk-averse people during simple gambling task
مقایسه دامنه مولفه p300 بین افراد خطرپذیر و خطرگریز در تکلیف قمار ساده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Volume 9, Number 2 (2021-8)


The Effect of Mood Induction (Positive, Negative and Anxiousness) on time perception
بررسی تأثیر القای خلق مثبت، منفی و اضطراب بر ادراک زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Vertical and horizontal mental timeline in Persian Speakers
محور افقی و عمودی خط ذهنی زمان در گویشوران زبان فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficacy of Working Memory Training on Executive Functions in Adult with Attention Deficit with Hyperactive Disorder
اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی بزرگسالان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of computer-assisted Cognitive Rehabilitation (CR) on improving of executive functions of students with attention deficit/hyperactivity disorder
تاثیر توانبخشی ‌‌‌شناختی مبتنی بر‌‌ رایانه بر بهبود کارکردهای اجرایی دانش‌‌‌آموزان دارای اختلال نارسایی‌‌‌توجه/ بیش-فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Computerized Cognitive Empowerment on Attentional Functions, Concentration and Cognitive Effort in the elderly
تأثیر توانمندسازی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای توجهی، تمرکز و تلاشمندی شناختی در سالمندان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of cognitive rehabilitation on improving working memory of adolescents with brain injury
اثربخشی توان‌بخشی شناختی بر بهبود حافظه کاری نوجوانان با آسیب مغزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 1 (2021-3)


Effectiveness of Captain Log Cognitive Rehabilitation Software on Auditory and Spatial Working Memory among People with Depressive Symptoms
اثربخشی نرم‌افزار توانبخشی شناختی کاپتان لاگ بر حافظه فعال شنیداری و فضایی افراد با نشانه‌های افسردگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Topic Shift in the Elderly with Alzheimer’s from Crow's Model Perspective
تغییر موضوع در سالمندان مبتلابه آلزایمر بر اساس مدل کرو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Mediating Role of Embodied Self-Awareness in Predicting Rubber Hand Illusion Based on Psychological Self-Awareness
بررسی نقش میانجی خودآگاهی بدنی در پیش‌‌بینی خطای دست مصنوعی بر اساس خودآگاهی روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

structure and validation of the Persian version of the Cognitive Load Questionnaire
ساختار عاملی و اعتباریابی نسخه‌ی فارسی پرسشنامه بار شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationships of Behavioral Brain Systems and Cognitive Emotion Regulation Mediated by Executive Cognitive Functions in Prisoner
مدل روابط ساختاری سیستم‌های مغزی رفتاری و تنظیم شناختی هیجان با واسطه‌گری کارکردهای شناختی اجرایی در مردان زندانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, developing and validating a Psycho-Educational program of Mindfulness-Based Cognitive empowerment to Executive Functions in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
ﻃﺮاﺣﯽ، ﺗﺪوین و روایاﺑﯽ برنامه‌ی آموزشی - توانمندسازی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی برای بهبود کارکردهای اجرایی درکودکان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 4 (2021-2)


Effect of Emotion Manipulation on Physiological Parameters and Cognitive Functions in Adolescents Based on Psychological Hardiness
تأثیر القای تجارب هیجانی بر شاخص‌های فیزیولوژیک و کارکردهای شناختی نوجوانان بر اساس سرسختی روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of different ratios of practice (observation of action, motor imagery and combined training) on the consolidation of motor memory of girl children: a challenge to the cognitive load hypothesis
تأثیر نسبت‌های مختلف تمرین (مشاهده عمل، تصویرسازی حرکتی و تمرین ترکیبی) بر تحکیم حافظه حرکتی کودکان دختر: چالشی بر فرضیه بار شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing response inhibition and risky decision-making in People addicted to computer games with drug dependent patients and normal people
مقایسه بازداری پاسخ و تصمیم‌گیری پرخطر در افراد وابسته به بازی‌های رایانه‌ای با بیماران وابسته به مواد و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Functional Pattern of the Basic Emotion Recognition in Iranian People by CANTAB a Computerized Assessment
الگوی عملکردی بازشناسی هیجان‌های اساسی با استفاده از آزمون رایانه‌ای کن‌تب (CANTAB) در جمعیت ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Defense Mechanism Styles Based on Executive Functions
پیش‌بینی سبک مکانیزم‌های دفاعی بر اساس کارکردهای اجرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting academic procrastination of university students based on metacognitive beliefs about procrastination with mediating role of test anxiety: Structural model
پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان براساس باورهای فراشناختی درباره اهمال‌کاری با نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان: مدل معادلات ساختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 3 (2020-12)


Comparison of Executive Functions and Learning Strategies among Autistic Students with High and Low Academic Performance
مقایسه کارکردهای اجرایی و راهبردهای یادگیری در دانش‌آموزان اوتیستیک با عملکرد تحصیلی بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction and validation of memory test in preschool children
ساخت و اعتباریابی آزمون حافظه در کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effective Effectiveness of Computerised Cognitive Games on Executive Functions and Creativity of Preschool Children
اثربخشی بازی‌های شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و خلاقیت کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship among the Sense of Power, the Sense of Status and Status Seeking Styles with Self-beneficial and Other-beneficial Unethical Decision-Making
حس قدرت، حس جایگاه اجتماعی و شیوه‌های جایگاه طلبی با تصمیم‌گیری غیراخلاقی به نفع خود و به نفع دیگران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of Wishful Thinking among 7 to 14-year-old Iranian Children and Adolescents
تحول تفکر آرزومندانه در کودکان و نوجوانان 7 تا 14 ساله ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Age and Levels of Skill on Mental Rotation among Female Swimmers
اثر سن و سطح مهارت بر توانایی چرخش ذهنی دختران شناگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Language Selection at the Time of Processing Anger: A Case Study of Turkish-Persian Bilinguals
گزینش زبانی به هنگام پردازش هیجان خشم: مطالعۀ موردی دوزبانه‌های ترکی-فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2020-10)


The Effectiveness of Trauma-Focused Cognitive-Behavioral Therapy on the Reduction of Brain-Behavioral Systems’ Sensitivity and Experiential Avoidance in Veterans with Post-Traumatic Stress Disorder
اثربخشی رفتاردرمانی شناختی متمرکز بر تروما، در کاهش میزان حساسیت سیستم‌های مغزی‌رفتاری و اجتناب تجربی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing, Making and Evaluating Psychometric Characteristics of the Time Perception Pattern as Metaphorical Questionnaire Based on Cognitive- Dataset Analysis in Persians
طراحی، ساخت و بررسی ویژ‌گی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ الگوی ادراک زمان به‌صورت استعاری، مبتنی بر تحلیل شناختی- پیکره‌ای در فارسی‌زبانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Transcranial Electrical Simulation on the Temptation of Drug Abuse in Adult Males with Substance Abuse Disorder in Safadasht
تأثیر تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر میزان وسوسه سوءمصرف مواد مخدر در مردان بزرگسال مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد در شهر صفادشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Intervention Based on Dweck’s Mind Set on Academic Expectations Stress among Gifted and Talented School Students
اثربخشی مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک، بر استرس ناشی از انتظارات تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Mindfulness and the Attention Bias Program on Attention, Inhibition and Emotional Regulation in Children with Generalized Anxiety Disorder
اثربخشی برنامه تلفیقی اصلاح سوگیری توجه و ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (توجه، بازداری و کنترل هیجانی) کودکان دارای اختلال اضطراب فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Sleep in Children's Motor Memory Consolidation in a Motor Sequence Task
نقش خواب در تحکیم حافظه حرکتی کودکان در یک تکلیف توالی‌دار حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Construction of an Integrative, Multi-Level Model for Cognition: The Function of Semantic Networks
پیشنهاد یک الگوی یکپارچه و چند سطحی از نظام شناخت: کاوشی در کارکرد شبکه معنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2020-10)


The effect of Transcranial Direct-Current Stimulation (TDCS) on Neuropsychological indices Associated with Social Skills in Children with Autism
تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر شاخص‌های عصب-روانشناختی مرتبط با مهارت‌های اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Impulsive Choice and Emotional Distress with Students’ Procrastination: Mediating Role of Anticipated Regret and Consideration of Future Consequences
ارتباط بین انتخاب تکانشی و پریشانی هیجانی با اهمال‌کاری در دانشجویان: نقش واسطه‌ای پشیمانی مورد انتظار و در نظر گرفتن پیامدهای آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mental Timeline in Persian Speakers’ Co-Speech Gestures Based on Lakoff and Johnson’s Conceptual Metaphor Theory
خط ذهنی زمان در ایما و اشارات غیرکلامی فارسی زبانان از منظر استعاره‌های مفهومی لیکاف و جانسون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers' Professional Development and Conceptual Change through the Knowledge Building Environment
توسعه حرفه‌ای معلمان و تغییرمفهومی ازطریق محیط ساختن دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Divided Attention and Working Memory in Mathematical Reasoning with the Mediation of Mathematical Knowledge and Fluid Intelligence in Fourth Grade Elementary Students
نقش توجه تقسیم‌شده و حافظه کاری بر استدلال ریاضی با میانجی‌گری دانش ریاضی و هوش سیال در دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the Possibility of Using Nature in the Design of Industrial Units to Restore Workers' Attention
ارزیابی امکان استفاده از طبیعت در طرح واحدهای صنعتی درجهت بازیابی توجه کارگران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evaluation of Psychometric Characteristics of Persian Version of the Colorado Learning Attitudes about Science Using the Polytomous Item Response Theory Models
ارزیابی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی پرسشنامه نگرش‌ها درباره یادگیری علوم با بهره‌گیری از مدل سوال پاسخ چند ارزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 4 (2020-2)


A Comparison between Spectral Power of Electroencephalogram at Rest (Eyes Closed) and Evoked Related Potential among Depressed and Healthy Individuals
مقایسه طیف توان برگرفته از الکتروآنسفالوگرافی در حالت استراحت (چشم بسته) و توان برگرفته از پتانسیل وابسته به رویداد در بیماران افسرده و افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

investigate the effect of instruction neuro-psychological executive functions on programming meta-memory and problem solving in students with mathematical disorders
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی عصب- روان شناختی بر فراحافظه، برنامه ریزی و حل مسئله دانش آموزان با اختلال ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Working Memory and Borderline Personality Disorder: The Effectiveness of Working Memory Training with Emotional Stimulation on Improving Self-Injury Behaviors among Individuals with Borderline Personality Disorder
حافظه‌ کاری و اختلال شخصیت: بررسی اثربخشی آموزش حافظه‌ی کاری با محرک عاطفی بر کاهش رفتارهای خودجرحی افراد دارای اختلال شخصیت مرزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Metacognitive Abilities of Farhangian University Students to Solve Physics Problems: A Qualitative Study
توانایی فراشناختی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درحل مسئله‌های فیزیک: پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Critical Thinking Test among Managers of Iran Gas Transmission Company
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون تفکر انتقادی در مدیران شرکت انتقال گاز ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Metaphor Comprehension in Persian-Speaking Alzheimer’s Patients: The Role of Central Executive
درک استعاره‌ در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان: نقش نظام شناختی ‌اجرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Psychological Disorders Based on Data in Virtual Environments Using Machine Learning
شناسایی اختلال‌های روان‌شناختی بر اساس داده‌های موجود در محیط‌های مجازی با استفاده از یادگیری ماشین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 3 (2019-12)


The Effect of Cognitive Rehablitation Trainings on Executive Functions and Attention in Students with Learaning Problem
تأثیر مداخلۀ توان‌بخشی شناختی برکارکردهای اجرایی و توجه دانش‌آموزان دارای مشکل یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Cognitive- Behavioral Play Therapy on improve Mathematics Performance and Perception the Spatial Relationships among Students with Mathematics Learning Disability
اثربخشی بازی‌های شناختی- رفتاری در بهبود ادراک روابط فضایی و عملکرد ریاضی در دانش‌آموزانِ با ناتوانی یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Divergent Thinking and Metaphorical Thinking as two Creative Methods on EFL Learners' Critical Thinking
مقایسۀ اثربخشی تفکر واگرا و تفکر استعاره‌ای به عنوان دو روش خلاق بر تفکر انتقادی زبان‌آموزان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of cognitive rehabilitation based on “ARAM” program in improving executive functions of selective attention, inhibitory control and working memory in elderly people with mild cognitive impairment
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بسته «آرام» بر بهبود کارکردهای اجرایی توجه انتخابی، کنترل بازداری و حافظه‌کاری در سالمندان مبتلا به اختلال شناختی خفیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Information Avoidance: A Strategy to Facilitate Emotional Decision Making
اطلاعات‌گریزی: راهبردی برای آسان‌سازی تصمیم‌های احساسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric properties of the Persian form of Imagination Questionnaire
ویژگی‌های روانسنجی، پرسش‌نامه، تخیّل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Alpha Power, Peak Alpha Frequency and Frontal Alpha Asymmetry between Patients with Irritable Bowel Syndrome and Healthy People
مقایسۀ توان، فرکانس پیک آلفا و ناقرینگی آلفای پیشانی در بیماران مبتلا به سندرم رودۀ تحریک‌پذیر و افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2019-11)


Comparison of Absolute Threshold of Readability Among Ten Persian Fonts in RSVP Reading
مقایسۀ آستانۀ مطلق خوانایی ده فونت پرکاربرد فارسی در خواندن به شیوۀ RSVP
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Digit Span in Children with and Without Nonverbal Learning Disorders
مقایسه فراخنای ارقام در کودکان با و بدون اختلال یادگیری غیرکلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construct and validation of a learning disability diagnostic test in preschool children
ساخت و اعتباریابی آزمون تشخیص نارسایی یادگیری در کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Emotional Working Memory Training and Neutral Working Memory Training on Cognitive Functions and Students' Test Anxiety Symptoms
مقایسه اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی و آموزش حافظه کاری خنثی بر کارکردهای شناختی و علائم اضطراب امتحان دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Logical Memory and Problem Solving Skill in People with Multiple Sclerosis
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر حافظه منطقی و مهارت حل مسئله در مبتلایان به مالتیپل اسکولوروزیس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of LogoTherapy Based on Rumi's Thoughts with Acceptance and Commitment Therapy on the Autobiographical Memory of the elderly
مقایسه اثربخشی معنادرمانی مبتنی بر اندیشه‌های مولانا و درمان پذیرش و تعهد در حافظه سرگذشتی سالمندان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Cognitive-Emotion Regulation Strategies in the Relationship between Theoryof Mind with Negative Emotions (Anxiety, Depression, Stress) of Parents of Exceptional Children in Mashhad Daily Rehabilitation Centers
نقش ‌واسطه‌ای ‌راهبردهای‌نظم‌جویی‌شناختی هیجان دررابطه بین تئوری‌ذهن با هیجانات منفی(اضطراب، افسردگی، استرس) والدین کودکان استثنایی مراکز توانبخشی روزانه مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2019-10)


The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation based on Computer Games on Executive Functions of Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای بر عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/فزون‌کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) on DLPFC and VMPFC on Improvement of delay discounting in children with Attention Deficit and Hyperactivity Symptoms
تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشر خلفی‌خارجی و شکمی‌میانی پیش‌پیشانی بر بهبود ارزش آینده در کودکان با اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Different Levels of Cognitive, Emotional, and Spiritual Development in Adult Psychological Well-being
نقش سطوح مختلف رشد شناختی،عاطفی ومعنوی در بهزیستی روانشناختی بزرگسالان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of cognitive exhaustion on cognitive flexibility with regard mediating need for cognition in Arak University teacher in the year 2015-16
بررسی تاثیر خستگی شناختی بر انعطاف پذیری شناختی با توجه به نقش واسطه ای نیاز به شناخت در دانشجویان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties and Factor Structure of the Persian version of creativity Remote Associates Task (convergent thinking)
ویژگیهای روان سنجی و ساختار عاملی نسخه فارسی آزمون خلاقیت تداعی های دور ( تفکر همگرا)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficincy of cognitive rehabilitation on Reduction of Unhealthy Eating Behaviors and Attitudes in Adolescents students with ADHD disorder
اثر تمرینات توان بخشی شناختی بر کاهش رفتارها و نگرش خوردن ناسالم نوجوانان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Cognitive Biases on Rationality of Economic Decision Making under Risk among Students of Shahid Beheshti University
نقش سوگیری‌ها شناختی بر عقلانیتِ تصمیم‌گیری اقتصادی‌ تحتِ ریسک در میان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 4 (2019-3)


Experienced curriculum of elementary education at Farhangian University of Tehran
برنامه‌درسی تجربه شده آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation on Attention and Problem Solving of Children with Traumatic Brain Injury.
اثربخشی توان‌بخشی شناختی بر توجه و حل مسئله کودکان با آسیب مغزی تروماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conceptual Metaphor, Creativity, Thinking Education, teaching of creative thinking
کاربرد نظریه استعاره مفهومی لیکاف در آموزش تفکر خلاق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Bilingualism, Dyslexia, Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS), Computational cognitive rehabilitation, Speed of processing, Working memory
اثربخشی تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای و توانبخشی شناختی رایانشی حافظه کاری بر سرعت پردازش و علایم نارساخوانی در کودکان نارساخوان دوزبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Metacognitive Skills Training on Students' Academic Procrastination and Academic Delay of Gratification
اثربخشی آموزش مهارت های فراشناختی بر اهمال کاری تحصیلی و تاخیر در رضامندی تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The evaluation of mechanism of Effectiveness of Behavioral Activation Therapy (BA) through Cognitive Flexibility and Emotional Flexibility on Symptoms of Women with Major Depressive Disorders
بررسی مکانیسم اثربخشی درمان فعال‌سازی رفتاری (BA) از طریق انعطاف‌پذیری شناختی و انعطاف‌پذیری هیجانی بر علائم زنان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 3 (2018-12)


The comparsion the effectiveness of Perceptual Skills Reconstruction and education executive functions(attention, planning, respose inhibition) on Working Memory, perceptual reasoning, and Math Performance of Students with Specific Math Learning disorder
مقایسه اثربخشی آموزش بازسازی مهارتهای ادراکی و آموزش کارکردهای اجرایی(توجه، برنامه ریزی، بازداری پاسخ)برحافظه کاری، استدلال ادراکی و عملکردریاضی دانش آموزان پایه سوم بااختلال یادگیری ویژه ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of the self-regulation and psychological Distress in the relationship between domestic violence and cognitive functions in women victim of spouse abuse
نقش واسطه ای خود تنظیمی و پریشانی روانشناختی در رابطه بین خشونت خانگی و عملکرد های شناختی در زنان قربانی همسر آزاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Combined Cognitive Rehabilitation Interventions (Computer and Manual) on Improving the Information Processing Speed and Psychological Status of Women with MS
تأثیر مداخلات بازتوانی شناختی ترکیبی(کامپیوتری و دستی)بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و وضعیت روانی زنان مبتلا به ام اس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Cognitive Complications Following Of Mild Traumatic Brain Injury In Executive Function And Working Memory Of Patients
بررسی عوارض شناختی متعاقب آسیب مغزی تروماتیک خفیف برعملکرد اجرایی و حافظه کاری بیماران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Computational modeling of dynamic decision making using connectionist networks
مدلسازی شناختی - محاسباتی تصمیم‌گیری پویا با استفاده از شبکه‌های پیوندگرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing and validation of metamemory scale for adolescents
ساخت و اعتباریابی مقیاس فراحافظه برای نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 2 (2018-9)


The Effectiveness of Critical Thinking Education Based on the Powell-Elder Model on Improving Cognitive and Self-efficacy Disorders in Teens
اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر اساس مدل پاول-الدر در تحریف‌های شناختی و خودکارآمدی نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Discriminational Role of Reinforcement sensitivity theory, Emotion Regulation Processes Strategies and Cognitive Flexibility in Discrimination of People with Internet Addiction
نقش تشخیصی مدل حساسیت به تقویت، راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان و انعطاف پذیری شناختی در تشخیص افراد دارای اعتیاد به اینترنت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of variability of combined practice (physical and positive self-modeling) on memory reconsolidation and motor skill transfer in children
اثر تغییر پذیری تمرین ترکیبی (جسمانی و خودالگودهی مثبت) بر بازتحکیم حافظه و انتقال مهارت حرکتی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Clinical Trial of Frontal Alpha Asymmetry Neurofeedback for the Improvement Executive Functions and the Reduction of Rumination in Reactive Depression Result of Love Trauma
کارآزمایی بالینی نوروفیدبک اسیمتری آلفا برای بهبود کنش های اجرایی و نشخوارفکری افراد مبتلا به افسردگی واکنشی ناشی از ضربه عشق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attention Processing in Depressed Mood: Testing Defocused Attention Hypothesis
پردازش توجه در خلق افسرده: آزمون فرضیه توجه نامتمرکز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of working memory capacity on the learning the relative timing a motor task: Emphasis on implicit and explicit approaches
نقش ظرفیت حافظه کاری بر یادگیری زمانبندی نسبی یک تکلیف حرکتی: باتاکید بر رویکرد یادگیری ضمنی و آشکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Activity Analysis of the Brain in Creative Design Thinking
تحلیل فعالیت شناختی مغز در هنگام تفکر طراحانه مبتنی بر خلاقیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2018-6)


Psychometric characteristics of Memory Scale: Measure of everbody functions of memory in students
ویژگی های روان سنجی مقیاس حافظه: اندازه گیری کارکردهای روزانه حافظه در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationship between Creativity and Wisdom among a group of Shiraz University Students
رابطه ساختاری خلاقیت و خردمندی در گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural model of executive function and extramarital relationship with mediating role of self-control
مدل ساختاری کارکردهای اجرایی و روابط فرازناشویی با بررسی نقش میانجی خودکنترلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Improvement cognitive inhibition in children with attention deficit / hyperactivity disorder in the context of emotional working memory Training
بهبود بازداری شناختی کودکان مبتلابه اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی در بستر آموزش حافظه کاری هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Metacognitive Strategies and Observation of skilled model on Soccer Chip Task Learning
تاثیر راهبردهای فراشناختی و مشاهده الگوی ماهر در یادگیری تکلیف چیپ فوتبال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developmental Change in Working Memory Capacity and its Components
تغییرهای تحولی در ظرفیت و مولفه های حافظه کاری بر اساس الگوی بدلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Decisional and Self-Efficacy Therapy Transtheoretical model (TTM) on Cognitive-Emotional regulation , Mind control and pain Patients with chronic pain
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر تصمیم گیری، خودکارآمدی بر نظم جویی شناختی-هیجانی، کنترل فکر و میزان درد در بیماران مبتلا به درد مزمن با توجه به مدل فرانظری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 4 (2018-1)


Effectiveness of Therapeutic Intervention of Retraining of Executive Functions on Cigarette Dependency
اثربخشی مداخله درمانی باز آموزی کارکرد های اجرایی بر وابستگی به سیگار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Retrospective, Prospective memory and cognitive ability according to the Reinforcement Sensitivity Theory of Personality: Behavior Approach and Behavioral inhibition
بررسی حافظه گذشته‌نگر و آینده‌نگر و توانایی شناختی بر اساس ابعاد شخصیتی نظریه حساسیت به تقویت گری: گرایش رفتاری و بازداری رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The correlational model of brain behavioral systems with affective and emotional composite temperament dimensions
الگوی ارتباطی سیستم‌های مغزی رفتاری با ابعاد مدل سرشت ترکیبی هیجانی عاطفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Errorless, Error full and scaling equipment on Accuracy of children’s motor performance under Stress
تأثیر تمرین کم‌ خطا، پرخطا و مقیاس‎بندی تجهیزات بر دقت اجرای حرکتی کودکان در شرایط فشار روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Standardization Persian version of Cognitive Disability Test among normal individuals: A preliminary study
انطباق‌سازی نسخه فارسی آزمون نقایص‌ شناختی برای افراد بهنجار : یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interactive impact the time of exercise (aerobic power) and circadian rhythms of everyday memory performance, retrospective and prospective youth
تاثیر تعاملی زمان ارائه تمرین (هوازی و قدرتی) و ریتم شبانه روزی بر عملکرد حافظه روزمره، گذشته نگر و آینده نگر در جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Metacognition believes and Exam Anxiety: Mediating role of Cognitive Emotion Regulation
ارتباط باورهای فراشناخت با اضطراب امتحان: نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 3 (2017-12)


The Comparison of the Intolerance of Uncertainty and Short-Term Memory Capacity in Patients with Obsessive Compulsive Disorder and Normal Individuals
مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی و ظرفیت حافظه کوتاه‌مدت در افراد مبتلابه وسواس فکری - عملی و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of resilience program training on cognitive appraisal and achievement behaviors among university students
اثربخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی بر ارزیابی‌های شناختی و رفتارهای پیشرفت دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Bilateral rTMS on cognitive function in Patients with Bipolar Depression
بررسی اثربخشی تحریک دو طرفه مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای بر روی عملکرد شناختی بیماران مبتلا به افسردگی دو قطبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal relationship of mindfulness and mind wandering with mediating strategical engagement regulation, anxiety, depression and working memory
رابطه علّی ذهن‌آگاهی با سرگردانی ذهنی با میانجیگری تنظیم التزام راهبردی، اضطراب، افسردگی و حافظه فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Retrieval memories of outobiographical memory and its Relationship With Problem- solving in Depressive and Anxious Individuals
بازیابی خاطرات از حافظه سرگذشتی و ارتباط آن با حل مسئله در افراد افسرده و مضطرب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To investigate Brain Waves of Impulsivity individuals in Cognitive Task
بررسی امواج مغزی افراد زودانگیخته در تکلیف شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interaction between visual attention and visual working memory: retro - cue benefit in recognition information
تعامل بین حافظه فعال دیداری و توجه دیداری: اثر سرنخ پس‌گستر در بازشناسی اطلاعات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2017-9)


Examining the Effectiveness of Teaching Philosophy on the way community of inquiry on critical thinking and its dimensions of female students in fifth grade in Yazd
اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Stroop Effect and Stimulus Onset Asynchronies on the Psychological Refractory Period
تأثیر اثر استروپ و فاصله‌های زمانی بین دو محرک بر دوره بی‌پاسخی روانشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of visual non-graphical respiratory biofeedback’s effect on anxiety and waiting anxiety symptoms using researcher-built homecare instrument
تأثیر بیوفیدبک تنفسی دیداری غیر تصویری خانگی محقق ساخته بر علائم اضطراب و اضطراب انتظار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of teaching studying methods with emphasis on cognitive and meta-cognitive strategies on academic achievement and motivation achievement
تاثیرآموزش روشهای مطالعه با تاکید بر راهبردهای شناختی و فراشناختی برمیزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of process emotion regulation strategies in improvement on executive functions and quality of life in recovered addictions in drop in centers.
اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی و افزایش کیفیت زندگی در معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب(DIC)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Obsessive believes and Cognitive Inhibition deficit in in Obsessive Compulsive Patients
باورهای وسواسی و نقص بازداری شناختی در مبتلایان وسواس فکری و عملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of cognitive processing on dieters` success or fail
نقش پردازش‌های شناختی در موفقیت یا شکست رژیم گیرندگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2017-6)


The Effectiveness of Emotional Working Memory Training on improvement memory of adolescents with Post- Traumatic Stress Disorder
اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر بهبود حافظه نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of a Metacognitive Awareness Program on High School Students' Decision-making Styles and Emotion Regulation
تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبک‌های تصمیم‌گیری و تنظیم هیجان دانش‌آموزان دبیرستانی شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Strengthening Memory Representations on Self-Esteem in People with Test Anxiety: A Pilot Study
اثر تقویت بازنمایی‌های حافظه بر حرمت خود در افراد دارای اضطراب امتحان: یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predict of Obsessive Compulsive Based on Cognitive variables (Working Memory, Inhibition, Shifting, Updating and Short Term Memory)
پیش بینی گرایش به وسواس فکری بر اساس نیمرخ شناختی (حافظه کاری، حافظه کوتاه‌مدت، و کارکردهای اجرایی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing processes and strategies model of children emotion regulation based on self-regulation developmental model
تدوین الگوی فرآیندها و راهبردهای تنظیم هیجان کودکان بر اساس الگوی رشدنگر خودتنظیمی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثرهای تبیین‌گری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیط‌های یادگیری چندرسانه‌ای مبتنی بر رایانه
اثرهای تبیین‌گری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیط‌های یادگیری چندرسانه‌ای مبتنی بر رایانه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of computerized cognitive rehabilitation on working & prospective memory function in Multiple Sclerosis patients.
تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آینده‌نگر بیماران مبتلا به اسکلروزیس چندگانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 4 (2017-1)


The effectiveness of attention training on the reading performance of students with dyslexia
تاثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ناشنوا
اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric properties of flow metacognitions questionnaire
ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌نامه فراشناخت‌های شناور بودن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of metacognitive beliefs and thought control strategies in test anxiety
نقش باورهای فراشناخت و راهبردهای کنترل فکر در علائم اضطراب امتحان دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Self-Regulation in the Relationship between Thinking Styles and Students’ Test Anxiety in Birjand University
نقش واسطه‌ای خودتنظیمی در رابطه‌ی بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه‌های جامع شهر تهران
بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه‌های جامع شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 3 (2016-12)


The Effect of Goal Setting on Improve the Declarative Memory Performance in Tasks with Low and High Cognitive Load
تاثیر هدف گزینی بر ارتقاء عملکرد حافظه اخباری در تکالیف با بارشناختی بالا و پایین در جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Seductive Details in multimedia learning of science:Effects on Cognitive load and performance
نقش جزئیات فریبنده در یادگیری درس علوم چندرسانه‌ای :اثرها بر بار شناختی و عملکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Executive functions and the Cognitive estimation and Interpretation bias in patients with Social Anxiety disorder and normal individuals
مقایسه‌‌ی کارکرد‌های اجرایی و تخمین شناختی و سوگیری تعبیر در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی و افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of MEmory Specificity Training for Cognitive Vulnerability and Dissociative Experiences in Patients with PTSD
اثر بخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در آسیبهای شناختی و تجارب تجزیه‌ای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate visual-spatial attention and visual-manual dexterity skills in children with learning disorders and compare with normal children
مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relation between function and working memory capacity and Students' reading performance:executive
رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانش آموزان : نقش سن، جنس و هوش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotional Working Memory Training on Improvement Behavioral Inhibition of People with Obsessive-Compulsive Disorder
تأثیر آموزش حافظه کاری مبتنی بر محرک‌های هیجانی در بازداری رفتاری مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2016-9)


compare the creativity and critical thinking Between bilingual students of Persian-Armenian language and monolingual students of Persian language
مقایسه‌ی تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان تک‌زبانه‌ی فارسی زبان و دوزبانه‌ی ارمنی- فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Performance of adolescents with major depressive disorder and PTSD in working memory and processing speed
عملکرد نوجوانان مبتلاء به اختلال افسردگی اساسی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در حافظه فعال و سرعت پردازش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل
خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining cognitive structure of students’ knowledge with using Knowledge Space Theory
تعیین ساختار شناختی دانشِ دانش آموزان سال سوم دبیرستان با استفاده از نظریه فضای دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Effectiveness of Metacognitive Therapy with Neurofeedback Training on Metacognitive Beliefs and Anxiety Symptoms in Female Students with Social Anxiety Disorder (single subject)
مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر بهبود باورهای فراشناختی و علائم اضطراب در دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تک آزمودنی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enhanced awareness and attention: Unidimensional or multidimensional Construct? Factor structure and psychometric properties of Five Facet Mindfulness Questionnaire (FFMQ) in Iran
توجه و تمرکز تقویت شده، سازه ای واحد یا چند وجهی؟ ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی مقیاس پنج عاملی ذهن آگاهی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

effectiveness of Acceptance and commitment therapy (ACT) on cognitive fusion and physical Health Indicators in essential hypertensive patients
اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر همجوشی شناختی و شاخص های سلامت جسمانی بیماران مبتلا به فشار‌خون اساسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 3 (2016-3)


Inquiring the cognitive Control, social problem solving and self-esteem between monolingual and bilingual students. Abstract
بررسی کنترل شناختی، حل مساله اجتماعی و عزت نفس بین دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Estimating the Math Anxiety Based on Cognitive Emotion Regulation and Problem-Solving Ability in Second Year Students of Science
نقش نظم جویی شناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Functions, Listening Pre-skills and Linguistic Abilities in Monolingual and Bilingual Children
کارکردهای شناختی، پیش مهارتهای شنیداری و توانش‌های زبانی در کودکان تک زبانه و دو زبانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Emotional Working Memory Training on Improving Cognitive Control in individuals with High Trait Anxiety
تاثیر تقویت حافظه فعال هیجانی بر بهبود کنترل شناختی افراد مبتلابه اضطراب صفت بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Negative Mental Imagery and Executive Functions in People With Social Anxiety Disorder
رابطه تصویرسازی ذهنی منفی با کارکردهای اجرایی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining semantic network for Persian selected word and designing false memory scale (examination) based on it
تعیین شبکه معنایی برای کلمات منتخب فارسی و طراحی مقیاس حافظۀ کاذب (محک) مبتنی بر آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 4 (2015-2)


The effect of different recall distance‌s on explicit motor memory consolidation
تاثیر فاصله آزمون خاطرآوری بر تحکیم مبتنی بر ارتقاء در حافظه حرکتی آشکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive bias in emotional information processing in anxiety, depression and normal people
سوگیری شناختی پردازش اطلاعات هیجانی در افراد مضطرب، افسرده و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of working memory capacity on temporal processing in preschool children
تاثیر ظرفیت حافظه‌کاری کودکان پیش‌دبستانی درپردازش زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of metacognitive knowledge in the relationship between class management and second language achievement.
بررسی دانش فراشناختی در رابطه مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative study of working memory performance, behavioral activation system (BAS) and behavioral inhibition (BIS) based on the dimensions of stress in adolescents
بررسی مقایسه‌‌ای عملکرد حافظه کاری ، سیستم فعال-ساز رفتاری (BAS) و سیستم بازداری رفتاری (BIS) بر اساس ابعاد استرس در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Visual-spatial component of working memory and short-term memory in students with learning disorders and comparison with normal students
بررسی مولفه دیداری- فضایی حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش آموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانش آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 3 (2014-10)


Cognitive Appraisal Processes and academic Stress: the Moderting role of Sex and Culture
فرایندهای ارزیابی شناختی و استرس تحصیلی: نقش تعدیل کننده‌ی جنس و فرهنگ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Wells’ Metacognitive Therapy on thought control strategies Addicts of with Drug Abuse
اثر برنامه مداخله ای فراشناختی ولز بر راهبردهای کنترل فکر در معتادین با سوء مصرف مواد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of immediate, recent and remote explicit motor memory on reconsolidation process and retrograde effect
تاثیر حافظه آشکار حرکتی فوری، نزدیک و دور بر پردازش های بازتحکیم و تداخل پس گستر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison cognitive function and theory of mind in people with symptoms of obsessive - compulsive disorder and normal people
مقایسه عملکرد نوروپسیکولوژیک و توانش نظریه ذهن در افراد دارای علایم اختلال وسواس فکری- عملی و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of jumping to conclusion bias in social phobic patients and non-patient individuals, in anxiety induction situation
بررسی سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام در بیماران مبتلا به هراس اجتماعی و افراد غیربیمار، در موقعیت القای اضطراب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The assessment ofinformation processingspeed with regard tostate trait anxiety
بررسی سرعت پردازش اطلاعات با نگاه به اضطراب رگه / حالت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predict of worry based on behavioral activation and inhibition systems(BAS/BIS), cognitive emotion regulation and intolerance of uncertainty in students
پیش‌بینی نگرانی بر اساس سیستم‌های فعال‌ساز و بازداری رفتاری، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2014-9)


Comparison of cognitive fatigue in multiple sclerosis sufferers and non-sufferers according to attributional style
مقایسه خستگی شناختی در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس و غیر مبتلایان با توجه به سبک‌ اسناد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationships between Causal Attributions, Achievement Emotions and Academic Self-Regulation among University Students
روابط ساختاری بین اسنادهای علّی، هیجان های پیشرفت و خودنظم‌جویی تحصیلی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness training emotion regulation skills in executive function and emotion regulation strategies of adolescents at risk
اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در کارکردهای اجرایی و راهبردهای تنظیم هیجانی در نوجوانان در معرض خطر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explore the relationship between affection and Conscientious whit moral judgment
بررسی رابطۀ عواطف و وجدان با قضاوت اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of handedness, sex and age on the perception of time
بررسی اثر دست برتری، جنسیت و سن بر ادراک زمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of transcranial direct current stimulation (TDCS) on working memory in healthy people. Abstract
تحریک مغز از روی جمجمه با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (TDCS) بر حافظه کاری در افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of self-focused attention on memory bias in individuals with social anxiety
تأثیر توجه متمرکز بر خود بر سوگیری حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2014-6)


The Study of Explicit and implicit memory in social phobia and normal people
مقایسه سوگیری حافظه آشکار وحافظه ناآشکار در افراد مبتلا به نشانگان هراس اجتماعی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of monitoring and outcome pressure for serial reaction time task
اثر فشار (کنترل شده و نتیجه) بر زمان واکنش زنجیره ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectivness of Executive Functions based Play Therapy on improving Response Inhibition,planning and working memory in children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود بازداری پاسخ، برنامه ریزی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال نقص توجه /بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of meta-cognition in predicting cognitive, physical and social fatigue, based on Brown’s model
نقش فراشناخت در پیشبینی احساس خستگی شناختی، جسمانی و اجتماعی براساس مدل براون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Negative processing of implicit information relating to self in depression: Implication of self-esteem implicit association test
پردازش منفی اطلاعات ضمنی مرتبط با خود در افسردگی: کاربرد آزمون تداعی ضمنی عزت نفس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of the cognitive emotion regulation strategies in student’s test anxiety
نقش راهبردهای نظم‌جویی شناختی هیجان در اضطراب امتحان دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Function in patients with posttraumatic stress disorder (PTSD) in Declarative memory: controlling role of metacognition
عملکرد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) در حافظه اخباری: با کنترل نقش فراشناخت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2014-3)


A Study of the Role of Cognitive Flexibility in Predicting Hopelessness and Resilience among University Students
بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی در پیش بینی نومیدی و تاب آوری در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between the components of metacognitive knowledge and reading comprehension of students with a developmental approach
رابطه بین اجزای دانش فراشناختی و درک مطلب خواندن با دیدگاهی تحولی در دانشآموزان پایه های پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of informal learning of female and male university students
بررسی تطبیقی یادگیری های غیررسمی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Coping Styles, Meta-cognitive Beliefs and Test Anxiety in the University Students: Investigating the Mediating Role of Coping Styles
ارزیابی سبک های مقابله، و باورهای فراشناختی در دانشجویان با اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطه ای سبک های مقابله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of the Emotion Elicitation on the Enhancement of the Implicit Motor Memory
اثر فراخوانی هیجان بر ارتقاء حافظه ی حرکتی ضمنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of the Meta-cognitive Trainings in the Reading Functions of the Third Grade Male Dyslexia Students of the Elementary Schools
اثربخشی آموزش فراشناختی بر عملکرد حیطه های مختلف خواندن دانش آموزان پسر نارساخوان پایه ی سوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Self-consciousness and Attention on the Decrease of Performance in Basketball Players
تأثیر خودآگاهی و توجه بر افت عملکرد بازیکنان بسکتبال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-12)


Comparison of the effectiveness of Cognitive Behavioral Therapy (CBT) and Behavioral Activation Therapy (BAT) in the improvement of cognitive functions (working memory and simple reaction time) in the heroin abusers in Afghanistan
مقایسه اثر بخشی درمانگری شناختی– رفتاری(CBT) و درمانگری فعال سازی رفتاری(BAT) در اصلاح عملکرد شناختی ( حافظه کاری و زمان واکنش ساده(SRT)) سوء مصرف کنندگان هروئینی در افغانستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mental Imagery on the Motor Performance Enhancement among the athletes in the Sport of Aerobic Dance
تأثیر تصویرسازی ذهنی بر پیشرفت عملکرد حرکتی ورزشکاران رشته ی ورزشی ایروبیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Group Training of the Attention Training Technique on Anxiety, Self-Focused Attention and Metaworries in Socially Anxious Adolescents
اثر آموزش گروهی تکنیک آموزش توجه بر اضطراب، توجه معطوف به خود و فرانگرانی های نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Barkley’s attention training and useful sight in children and adult’s visual search
بررسی تأثیر آموزش توجه بارکلی و میدان دید مفید بر جستجوی بینایی کودکان و بزرگسالان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Gymnastics Training on Mental Rotation
تأثیر برنامه ی آموزش ژیمناستیک بر چرخش ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Executive Function of the Reorganization of Thought in Adolescents with Cannabis Abuse
مقایسه ی کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه درنوجوانان دارای اختلال سوءمصرف حشیش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Positive and Negative Emotions, Optimism, Pessimism, and Information Processing Styles in the Students’ psychological Adjustment
نقش هیجانات مثبت و منفی، خوش بینی و بدبینی و سبک‌های پردازش اطلاعات در سازگاری روانشناختی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles