Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 4, Number 3 (2016-12)


The Effect of Goal Setting on Improve the Declarative Memory Performance in Tasks with Low and High Cognitive Load
تاثیر هدف گزینی بر ارتقاء عملکرد حافظه اخباری در تکالیف با بارشناختی بالا و پایین در جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Seductive Details in multimedia learning of science:Effects on Cognitive load and performance
نقش جزئیات فریبنده در یادگیری درس علوم چندرسانه‌ای :اثرها بر بار شناختی و عملکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Executive functions and the Cognitive estimation and Interpretation bias in patients with Social Anxiety disorder and normal individuals
مقایسه‌‌ی کارکرد‌های اجرایی و تخمین شناختی و سوگیری تعبیر در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی و افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of MEmory Specificity Training for Cognitive Vulnerability and Dissociative Experiences in Patients with PTSD
اثر بخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در آسیبهای شناختی و تجارب تجزیه‌ای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate visual-spatial attention and visual-manual dexterity skills in children with learning disorders and compare with normal children
مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relation between function and working memory capacity and Students' reading performance:executive
رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانش آموزان : نقش سن، جنس و هوش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotional Working Memory Training on Improvement Behavioral Inhibition of People with Obsessive-Compulsive Disorder
تأثیر آموزش حافظه کاری مبتنی بر محرک‌های هیجانی در بازداری رفتاری مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles