نمایه کلیدواژه ها

تمام نسخه ها
:: آزمون آیوا مدلسازی شناختی - محاسباتی تصمیم‌گیری پویا با استفاده از شبکه‌های پیوندگرا [دوره 6، شماره 3]
:: آزمون تداعی ضمنی عزت نفس (IAT) پردازش منفی اطلاعات ضمنی مرتبط با خود در افسردگی: کاربرد آزمون تداعی ضمنی عزت نفس [دوره 2، شماره 1]
:: آزمون تداعی‌های دور ویژگیهای روان سنجی و ساختار عاملی نسخه فارسی آزمون خلاقیت تداعی های دور ( تفکر همگرا) [دوره 7، شماره 1]
:: آزمون هوش ریون-2 الگوی عملکردی بازشناسی هیجان‌های اساسی با استفاده از آزمون رایانه‌ای کن‌تب (CANTAB) در جمعیت ایرانی [دوره 8، شماره 4]
:: آزمون هوش وکسلر کودکان اثربخشی آموزش فراشناختی بر عملکرد حیطه های مختلف خواندن دانش آموزان پسر نارساخوان پایه ی سوم ابتدایی [دوره 1، شماره 2]
:: آسیب مغزی تروماتیک اثربخشی مداخله کوتاه‌مدت کارکرد اجرایی مضاعف بر حل مسئله، تنظیم هیجان و توجه انتخابی در بیماران آسیب مغزی تروماتیک [دوره 9، شماره 3]
:: آسیب مغزی تروماتیک. اثربخشی توان‌بخشی شناختی بر توجه و حل مسئله کودکان با آسیب مغزی تروماتیک [دوره 6، شماره 4]
:: آلزایمر تغییر موضوع در سالمندان مبتلابه آلزایمر بر اساس مدل کرو [دوره 9، شماره 1]
:: آلزایمر خفیف مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاه‌مدت بر بهبود علائم توهم و هذیان در سالمندان مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 11، شماره 4]
:: آموزش تفکر خلاق کاربرد نظریه استعاره مفهومی لیکاف در آموزش تفکر خلاق [دوره 6، شماره 4]
:: آموزش چندرسانه‌ای؛ خودتبیین‌گری؛ تبیین‌های آموزشی؛ بار شناختی؛ دانش قبلی اثرهای تبیین‌گری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیط‌های یادگیری چندرسانه‌ای مبتنی بر رایانه [دوره 5، شماره 1]
:: آموزش حافظه کاری هیجانی تأثیر آموزش حافظه کاری مبتنی بر محرک‌های هیجانی در بازداری رفتاری مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی [دوره 4، شماره 3]
:: آموزش حافظه کاری هیجانی اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر بهبود حافظه نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 5، شماره 1]
:: آموزش حافظه کاری هیجانی مقایسه اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی و آموزش حافظه کاری خنثی بر کارکردهای شناختی و علائم اضطراب امتحان دانشجویان [دوره 7، شماره 2]
:: آموزش فیزیک توانایی فراشناختی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درحل مسئله‌های فیزیک: پژوهش کیفی [دوره 7، شماره 4]
:: آموزش کاوشگری خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل [دوره 4، شماره 1]
:: آموزش کاوشگری تعیین ساختار شناختی دانشِ دانش آموزان سال سوم دبیرستان با استفاده از نظریه فضای دانش [دوره 4، شماره 1]
:: اتصال آهیانه‌ای-گیجگاهی نقش ناحیه‌ اتصال آهیانه‌ای-گیجگاهی روی ذهنی‌سازی ضمنی در اختلال طیف اتیسم: یک مطالعه‌ی تحریک تتابرست [دوره 9، شماره 4]
:: احتکار دیجیتالی؛ دشواری تنظیم هیجان؛ شناختارهای احتکاری مدل‌سازی ساختاری احتکار دیجیتالی در دانشجویان با تأکید بر نقش شناختارهای احتکاری و دشواری تنظیم هیجان [دوره 12، شماره 3]
:: احساس اطلاعات‌گریزی: راهبردی برای آسان‌سازی تصمیم‌های احساسی [دوره 7، شماره 3]
:: اختلال اضطراب اجتماعی مقایسه‌‌ی کارکرد‌های اجرایی و تخمین شناختی و سوگیری تعبیر در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی و افراد سالم [دوره 4، شماره 3]
:: اختلال اضطراب اجتماعی. مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی، درمان راه حل محور و تمرینات استقامتی بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دختر با اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 12، شماره 2]
:: اختلال اضطرابی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و خودکارآمدی در بیماران مبتلا به اختلال اضطرابی [دوره 12، شماره 1]
:: اختلال ریاضی اثربخشی بسته آموزشی راهبردهای تقویت فرایندهای روانشناختی پایه بر بهبود سرعت پردازش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در ریاضی [دوره 11، شماره 2]
:: اختلال ریاضی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی عصب- روان شناختی بر فراحافظه، برنامه ریزی و حل مسئله دانش آموزان با اختلال ریاضی [دوره 7، شماره 4]
:: اختلال شخصیت مرزی طراحی پروتکل نوروفیدبک و اثربخشی آن بر تکانشگری، بی ثباتی هیجانی و رفتار جرح خویشتن در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی [دوره 10، شماره 3]
:: اختلال شخصیت مرزی مدل‌یابی رابطه حافظه سرگذشتی بیش کلی‌گرا با حل مسئله در افراد دارای اختلال شخصیت مرزی: نقش میانجی آگاهی فراشناخت [دوره 9، شماره 3]
:: اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی کاربرد آزمون‌های شناختی کشف تغییر و نشانه دهی فضایی در بستر نرم‌افزار CogLab برای تشخیص کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی [دوره 11، شماره 2]
:: اختلال نقص توجه/ بیش فعالی اثر تمرینات توان بخشی شناختی بر کاهش رفتارها و نگرش خوردن ناسالم نوجوانان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 1]
:: اختلال یادگیری ویژه ریاضی مقایسه اثربخشی آموزش بازسازی مهارتهای ادراکی و آموزش کارکردهای اجرایی(توجه، برنامه ریزی، بازداری پاسخ)برحافظه کاری، استدلال ادراکی و عملکردریاضی دانش آموزان پایه سوم بااختلال یادگیری ویژه ریاضی [دوره 6، شماره 3]
:: اختلالات طیف اتیسم تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر شاخص‌های عصب-روانشناختی مرتبط با مهارت‌های اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 8، شماره 1]
:: اختلالات یادگیری بررسی مولفه دیداری- فضایی حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش آموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانش آموزان عادی [دوره 2، شماره 4]
:: اختلالات یادگیری مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی [دوره 4، شماره 3]
:: اختلال‌های روان‌شناختی شناسایی اختلال‌های روان‌شناختی بر اساس داده‌های موجود در محیط‌های مجازی با استفاده از یادگیری ماشین [دوره 7، شماره 4]
:: ادراک توجیه رفتار بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی در پیش بینی نومیدی و تاب آوری در دانشجویان [دوره 1، شماره 2]
:: ادراکی- دیداری اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود مشکلات ادراکی- دیداری در دانش‌آموزان دارای نوشتارپریشی [دوره 11، شماره 4]
:: ارزش‌گذاری پیش‌بینی مالکیت ذهنی بدن بر اساس بازنمایی‌های شناختی- اجتماعی: مبتنی بر مدل سه‌بعدی ذهنی تامیر و تورنتون [دوره 11، شماره 1]
:: استارت‌آپ ارتباط بین سبک‌های تفکر و سبک‌های تصمیم‌گیری با میانجی‌گری حل مسئله شاغلین استارت‌آپ‌ها [دوره 11، شماره 4]
:: استعاره مفهومی محور افقی و عمودی خط ذهنی زمان در گویشوران زبان فارسی [دوره 9، شماره 2]
:: اصل تماس شخصی بررسی نقش سه اصل تماس شخصی، عمل کردن، و اثردوگانه بر تصمیم‌گیری اخلاقی [دوره 10، شماره 2]
:: اضطراب بازیابی خاطرات از حافظه سرگذشتی و ارتباط آن با حل مسئله در افراد افسرده و مضطرب [دوره 5، شماره 3]
:: اضطراب امتحان نقش راهبردهای نظم‌جویی شناختی هیجان در اضطراب امتحان دانش‌آموزان [دوره 2، شماره 1]
:: اضطراب انتظار تأثیر بیوفیدبک تنفسی دیداری غیر تصویری خانگی محقق ساخته بر علائم اضطراب و اضطراب انتظار [دوره 5، شماره 2]
:: اضطراب رگه بررسی سرعت پردازش اطلاعات با نگاه به اضطراب رگه / حالت [دوره 2، شماره 3]
:: اضطراب فراگیر اثربخشی برنامه تلفیقی اصلاح سوگیری توجه و ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (توجه، بازداری و کنترل هیجانی) کودکان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 8، شماره 2]
:: اعتیاد اثربخشی توانمندسازی شناختی حالات ذهنی بر توانایی ذهن خوانی(نظریه ذهن) افراد وابسته به مواد [دوره 11، شماره 4]
:: اعتیاد به اینترنت نقش تشخیصی مدل حساسیت به تقویت، راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان و انعطاف پذیری شناختی در تشخیص افراد دارای اعتیاد به اینترنت [دوره 6، شماره 2]
:: افسردگی اثربخشی نرم‌افزار توانبخشی شناختی کاپتان لاگ بر حافظه فعال شنیداری و فضایی افراد با نشانه‌های افسردگی [دوره 9، شماره 1]
:: الگوی اثرات تعدیل کننده فرایندهای ارزیابی شناختی و استرس تحصیلی: نقش تعدیل کننده‌ی جنس و فرهنگ [دوره 2، شماره 3]
:: ام اس تأثیر مداخلات بازتوانی شناختی ترکیبی(کامپیوتری و دستی)بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و وضعیت روانی زنان مبتلا به ام اس [دوره 6، شماره 3]
:: انعطاف پذیری شناختی ارائه مدل ساختاری تاثیر اختلالات خواب بر مشکلات یادگیری با نقش میانجی انعطاف پذیری شناختی در کودکان [دوره 12، شماره 1]
:: انعطاف پذیری شناختی ​​​​​​​ مقایسه عملکردهای شناختی افراد با عشق آتشین و افراد عادی [دوره 10، شماره 3]
:: انعطاف‌پذیری روان شناختی بررسی نقش واسطه‌ای انعطاف‌پذیری روان‌شناختی در رابطه‌ی بین طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه با پریشانی روان‌شناختی [دوره 11، شماره 2]
:: انعطاف‌پذیری هیجانی بررسی مکانیسم اثربخشی درمان فعال‌سازی رفتاری (BA) از طریق انعطاف‌پذیری شناختی و انعطاف‌پذیری هیجانی بر علائم زنان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD) [دوره 6، شماره 4]
:: انگیزش پیشرفت تاثیرآموزش روشهای مطالعه با تاکید بر راهبردهای شناختی و فراشناختی برمیزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش آموزان [دوره 5، شماره 2]
:: اهداف پیشرفت نقش بهزیستی روانشناختی بر فرسودگی تحصیلی با میانجی گری اهداف پیشرفت [دوره 11، شماره 3]
:: ایروبیک تأثیر تصویرسازی ذهنی بر پیشرفت عملکرد حرکتی ورزشکاران رشته ی ورزشی ایروبیک [دوره 1، شماره 1]
:: ایما و اشارات خط ذهنی زمان در ایما و اشارات غیرکلامی فارسی زبانان از منظر استعاره‌های مفهومی لیکاف و جانسون [دوره 8، شماره 1]
:: بار شناختی تأثیر نسبت‌های مختلف تمرین (مشاهده عمل، تصویرسازی حرکتی و تمرین ترکیبی) بر تحکیم حافظه حرکتی کودکان دختر: چالشی بر فرضیه بار شناختی [دوره 8، شماره 4]
:: بار شناختی نقش جزئیات فریبنده در یادگیری درس علوم چندرسانه‌ای :اثرها بر بار شناختی و عملکرد [دوره 4، شماره 3]
:: بار شناختی بررسی تأثیر محدودیت شناختی بر روی قضاوت از اطمینان نهایی در انتهای فرآیند حل مسئله [دوره 11، شماره 3]
:: بازتولید زمان تاثیر ظرفیت حافظه‌کاری کودکان پیش‌دبستانی درپردازش زمان [دوره 2، شماره 4]
:: بازداری پاسخ اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود کارکردهای اجرایی (حافظه فعال و بازداری پاسخ) در دانش‌آموزان دارای نوشتارپریشی [دوره 10، شماره 4]
:: بازداری پاسخ یادگیری اجتماعی-هیجانی مبتنی بر ذهن آگاهی تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای مغز مقایسه اثربخشی برنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی با / و بدون تحریک فراجمجمه‌ای مغز بر توجه پایدار و بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال نقص‌توجه / بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 2]
:: بازداری پاسخ و توجه پایدار روابط ساختاری مشکلات خواب با هوش هیجانی در نوجوانان با توجه به نقش واسطه‌ای نقص در کارکردهای اجرایی [دوره 11، شماره 2]
:: بازنمایی های بدنی بررسی نقش میانجی خودآگاهی بدنی در پیش‌‌بینی خطای دست مصنوعی بر اساس خودآگاهی روانی [دوره 9، شماره 1]
:: بازیابی. تعامل بین حافظه فعال دیداری و توجه دیداری: اثر سرنخ پس‌گستر در بازشناسی اطلاعات [دوره 5، شماره 3]
:: بازی‌های تنظیم شده تأثیر تصویرسازی، مشاهده و اجرای الگو درون زمین بر عملکرد بازی‌های تنظیم‌شده بسکتبالیست‌های ماهر [دوره 9، شماره 4]
:: باورهای فراشناخت ارتباط باورهای فراشناخت با اضطراب امتحان: نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان [دوره 5، شماره 4]
:: باورهای فراشناخت ارزیابی سبک های مقابله، و باورهای فراشناختی در دانشجویان با اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطه ای سبک های مقابله [دوره 1، شماره 2]
:: باورهای فراشناختی پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان براساس باورهای فراشناختی درباره اهمال‌کاری با نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان: مدل معادلات ساختاری [دوره 8، شماره 4]
:: باورهای وسواسی باورهای وسواسی و نقص بازداری شناختی در مبتلایان وسواس فکری و عملی [دوره 5، شماره 2]
:: برتری حس قدرت، حس جایگاه اجتماعی و شیوه‌های جایگاه طلبی با تصمیم‌گیری غیراخلاقی به نفع خود و به نفع دیگران [دوره 8، شماره 3]
:: بروز رسانی توجه تغییرهای تحولی در ظرفیت و مولفه های حافظه کاری بر اساس الگوی بدلی [دوره 6، شماره 1]
:: بزرگسالان اثر توانبخشی شناختی نرم افزار کاپتان لاگ بر توجه و حافظه فعال ( دیداری/ فضایی و شنیداری) بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی [دوره 12، شماره 1]
:: بیش‌فعالی مقایسه اثربخشی بازی‌های حسی_حرکتی و نوروفیدبک بر حافظه فعال کودکان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 3]
:: بیماران مبتلا به درد مزمن اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر تصمیم گیری، خودکارآمدی بر نظم جویی شناختی-هیجانی، کنترل فکر و میزان درد در بیماران مبتلا به درد مزمن با توجه به مدل فرانظری [دوره 6، شماره 1]
:: بیماری مولتیپل اسکلروزیس مقایسه خستگی شناختی در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس و غیر مبتلایان با توجه به سبک‌ اسناد [دوره 2، شماره 2]
:: پایایی ساختار عاملی و اعتباریابی نسخه‌ی فارسی پرسشنامه بار شناختی [دوره 9، شماره 1]
:: پایایی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسش‌نامه فراشناخت‌های شناور بودن [دوره 4، شماره 4]
:: پایه پنجم ابتدایی. اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی [دوره 5، شماره 2]
:: پتانسیل وابسته به رویداد. مقایسه دامنه مولفه p300 بین افراد خطرپذیر و خطرگریز در تکلیف قمار ساده [دوره 9، شماره 3]
:: پرتاب دارت اثر تغییر پذیری تمرین ترکیبی (جسمانی و خودالگودهی مثبت) بر بازتحکیم حافظه و انتقال مهارت حرکتی کودکان [دوره 6، شماره 2]
:: پیشرفت تحصیلی بررسی دانش فراشناختی در رابطه مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی [دوره 2، شماره 4]
:: تاب آوری مقایسه اثربخشی درمان الکتریکی تحریک مستقیم فراجمجمه ای (tDCS) با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری مردان معتاد به مت آمفتامین [دوره 11، شماره 2]
:: تاخیر رضامندی تحصیلی اثربخشی آموزش مهارت های فراشناختی بر اهمال کاری تحصیلی و تاخیر در رضامندی تحصیلی دانش آموزان [دوره 6، شماره 4]
:: تجارب تجزیه ­ای اثر بخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در آسیبهای شناختی و تجارب تجزیه‌ای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 4، شماره 3]
:: تحریک الکتریکی با نویز تصادفی مقایسه اثر تحریک الکتریکی مستقیم و تحریک الکتریکی با نویز تصادفی همراه با آموزش شناختی بر عملکرد حافظه کاری افراد دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 10، شماره 3]
:: تحلیل عاملی بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سبک توجه [دوره 9، شماره 4]
:: تحلیل عاملی انطباق‌سازی نسخه فارسی آزمون نقایص‌ شناختی برای افراد بهنجار : یک مطالعه مقدماتی [دوره 5، شماره 4]
:: تحلیل عاملی. بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون تفکر انتقادی در مدیران شرکت انتقال گاز ایران [دوره 7، شماره 4]
:: تحلیل محتوا. تحلیل محتوای پست‌های استعاری اختلال خوردن در فضای مجازی [دوره 10، شماره 3]
:: تداخل پس گستر تاثیر حافظه آشکار حرکتی فوری، نزدیک و دور بر پردازش های بازتحکیم و تداخل پس گستر [دوره 2، شماره 3]
:: تداخل پیش گستر تداخل پیش‌گستر دیداری و کلامی در اختلال استرس پس از سانحه [دوره 9، شماره 3]
:: تربیت معلم برنامه‌درسی تجربه شده آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 6، شماره 4]
:: تفاوت جنسی تأثیر برنامه ی آموزش ژیمناستیک بر چرخش ذهنی [دوره 1، شماره 1]
:: تفکر منطقی، تفکر تجربی، تنظیم شناختی هیجان، ویژگی‌های روانسنجی. ارزیابی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه منطقی- تجربی و رابطۀ آن با تنظیم شناختی هیجان [دوره 10، شماره 3]
:: تکلیف زمان واکنش زنجیره­ای اثر فراخوانی هیجان بر ارتقاء حافظه ی حرکتی ضمنی [دوره 1، شماره 2]
:: تکلیف شناختی بررسی امواج مغزی افراد زودانگیخته در تکلیف شناختی [دوره 5، شماره 3]
:: تکلیف n-back تحریک مغز از روی جمجمه با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (TDCS) بر حافظه کاری در افراد سالم [دوره 2، شماره 2]
:: تمرین کم ‌خطا تأثیر تمرین کم‌ خطا، پرخطا و مقیاس‎بندی تجهیزات بر دقت اجرای حرکتی کودکان در شرایط فشار روان‌شناختی [دوره 5، شماره 4]
:: تنظیم هیجان رابطه بین کارکردهای اجرایی با انسجام خانواده، تحول مثبت نوجوانی و بلوغ عاطفی در نوجوانان: نقش میانجی تنظیم هیجان [دوره 10، شماره 2]
:: توان بخشی شناختی. تأثیر مداخلۀ توان‌بخشی شناختی برکارکردهای اجرایی و توجه دانش‌آموزان دارای مشکل یادگیری [دوره 7، شماره 3]
:: توانایی حل مسئله نقش نظم جویی شناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 3]
:: توانبخشی شناختی اثربخشی توانبخشی شناختی در حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی [دوره 9، شماره 4]
:: توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه. تاثیر توانبخشی ‌‌‌شناختی مبتنی بر‌‌ رایانه بر بهبود کارکردهای اجرایی دانش‌‌‌آموزان دارای اختلال نارسایی‌‌‌توجه/ بیش-فعالی [دوره 9، شماره 2]
:: توانش­های زبانی کارکردهای شناختی، پیش مهارتهای شنیداری و توانش‌های زبانی در کودکان تک زبانه و دو زبانه [دوره 3، شماره 3]
:: توانمندسازی شناختی رایانه‌ای تأثیر توانمندسازی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای توجهی، تمرکز و تلاشمندی شناختی در سالمندان [دوره 9، شماره 2]
:: توجه اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی بزرگسالان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه [دوره 9، شماره 2]
:: توجه پایدار مقایسه توجه انتخابی و توجه پایدار در افراد نوموفوبیک و عادی [دوره 10، شماره 4]
:: توجه متمرکز پردازش توجه در خلق افسرده: آزمون فرضیه توجه نامتمرکز [دوره 6، شماره 2]
:: توجه نامربوط تأثیر خودآگاهی و توجه بر افت عملکرد بازیکنان بسکتبال [دوره 1، شماره 2]
:: تولید زمان بررسی تأثیر القای خلق مثبت، منفی و اضطراب بر ادراک زمان [دوره 9، شماره 2]
:: تولید معنای شخصی اثربخشی آموزش خردورزی بر هوش معنوی و مولفه های آن در دانشجویان [دوره 10، شماره 4]
:: تیمز نقش توجه تقسیم‌شده و حافظه کاری بر استدلال ریاضی با میانجی‌گری دانش ریاضی و هوش سیال در دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 8، شماره 1]
:: جانبازان اثربخشی رفتاردرمانی شناختی متمرکز بر تروما، در کاهش میزان حساسیت سیستم‌های مغزی‌رفتاری و اجتناب تجربی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 8، شماره 2]
:: جنس بررسی اثر دست برتری، جنسیت و سن بر ادراک زمان [دوره 2، شماره 2]
:: چاقی تاثیر برنامه توان‌بخشی شناختی بر کنترل شناختی و حل مسأله در زنان مبتلا به چاقی [دوره 10، شماره 4]
:: حافظه آینده نگر تاثیر تعاملی زمان ارائه تمرین (هوازی و قدرتی) و ریتم شبانه روزی بر عملکرد حافظه روزمره، گذشته نگر و آینده نگر در جوانان [دوره 5، شماره 4]
:: حافظه آینده‌نگر تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آینده‌نگر بیماران مبتلا به اسکلروزیس چندگانه [دوره 5، شماره 1]
:: حافظه اخباری تاثیر هدف گزینی بر ارتقاء عملکرد حافظه اخباری در تکالیف با بارشناختی بالا و پایین در جوانان [دوره 4، شماره 3]
:: حافظه حرکتی آشکار تاثیر فاصله آزمون خاطرآوری بر تحکیم مبتنی بر ارتقاء در حافظه حرکتی آشکار [دوره 2، شماره 4]
:: حافظه کاری اثربخشی تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای و توانبخشی شناختی رایانشی حافظه کاری بر سرعت پردازش و علایم نارساخوانی در کودکان نارساخوان دوزبانه [دوره 6، شماره 4]
:: حافظه کاری مقایسه اثر بخشی درمانگری شناختی– رفتاری(CBT) و درمانگری فعال سازی رفتاری(BAT) در اصلاح عملکرد شناختی ( حافظه کاری و زمان واکنش ساده(SRT)) سوء مصرف کنندگان هروئینی در افغانستان [دوره 1، شماره 1]
:: حافظه کاری انطباق‌یابی آموزشی و فرهنگی آزمون ریاضی پال 2 (سنجش فرآیندی تشخیصی ریاضی یادگیرنده) در ایران [دوره 10، شماره 2]
:: حافظه کاری بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود بازداری پاسخ، برنامه ریزی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال نقص توجه /بیش فعالی [دوره 2، شماره 1]
:: حافظه کاری بررسی عوارض شناختی متعاقب آسیب مغزی تروماتیک خفیف برعملکرد اجرایی و حافظه کاری بیماران [دوره 6، شماره 3]
:: حافظه کاری عملکرد نوجوانان مبتلاء به اختلال افسردگی اساسی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در حافظه فعال و سرعت پردازش [دوره 4، شماره 1]
:: حافظه کاری هیجانی تاثیر تقویت حافظه فعال هیجانی بر بهبود کنترل شناختی افراد مبتلابه اضطراب صفت بالا [دوره 3، شماره 3]
:: حافظه کاری هیجانی. بهبود بازداری شناختی کودکان مبتلابه اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی در بستر آموزش حافظه کاری هیجانی [دوره 6، شماره 1]
:: حافظه گذشته‌نگر و آینده‌نگر بررسی حافظه گذشته‌نگر و آینده‌نگر و توانایی شناختی بر اساس ابعاد شخصیتی نظریه حساسیت به تقویت گری: گرایش رفتاری و بازداری رفتاری [دوره 5، شماره 4]
:: حافظه‌کاری پیش‌بینی سبک مکانیزم‌های دفاعی بر اساس کارکردهای اجرایی [دوره 8، شماره 4]
:: حالت ناهمخوان تأثیر اثر استروپ و فاصله‌های زمانی بین دو محرک بر دوره بی‌پاسخی روانشناختی [دوره 5، شماره 2]
:: حل مسئله بررسی تاثیر خستگی شناختی بر انعطاف پذیری شناختی با توجه به نقش واسطه ای نیاز به شناخت در دانشجویان دختر [دوره 7، شماره 1]
:: حلقه واج‌شناسی مدل اندازه‌گیری حافظه فعال کودکان: آزمون مدل‌های بدلی و هیچ، بدلی و کووان [دوره 9، شماره 4]
:: خطای دست مصنوعی اثر بازنمایی شناختی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن: شواهدی مبتنی بر خطای دست مصنوعی [دوره 10، شماره 1]
:: خلاقیت مقایسۀ اثربخشی تفکر واگرا و تفکر استعاره‌ای به عنوان دو روش خلاق بر تفکر انتقادی زبان‌آموزان انگلیسی [دوره 7، شماره 3]
:: خواندن مقایسۀ آستانۀ مطلق خوانایی ده فونت پرکاربرد فارسی در خواندن به شیوۀ RSVP [دوره 7، شماره 2]
:: خود کنترلی مدل ساختاری کارکردهای اجرایی و روابط فرازناشویی با بررسی نقش میانجی خودکنترلی [دوره 6، شماره 1]
:: خودتنظیمی نقش واسطه‌ای خودتنظیمی در رابطه‌ی بین سبک‌های تفکر و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه بیرجند [دوره 4، شماره 4]
:: خودجرحی حافظه‌ کاری و اختلال شخصیت: بررسی اثربخشی آموزش حافظه‌ی کاری با محرک عاطفی بر کاهش رفتارهای خودجرحی افراد دارای اختلال شخصیت مرزی [دوره 7، شماره 4]
:: خود-تعریفی بیرونی کارکرد روان‌شناختی هیجان نوستالژی: افزایش ابراز خودِ راستین و کاهش خودتعریفی بیرونی [دوره 10، شماره 3]
:: دانشجویان رابطه سبک های دلبستگی با دشواری در تنظیم هیجان شناختی در دانشجویان [دوره 12، شماره 1]
:: دانشجویان رابطه ساختاری خلاقیت و خردمندی در گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 6، شماره 1]
:: دانشجویان پیش بینی گرایش به اعتیاد براساس تمایزیافتگی خویشتن، خود میان بینی و راههای مقابله ای در بین دانشجویان [دوره 12، شماره 3]
:: دانشجویان رابطه سبک‌های فرزندپروری با خلاقیت: نقش واسطه‌ای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 2]
:: دانش‌آموزان مقایسه فراخنای ارقام در کودکان با و بدون اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 7، شماره 2]
:: دانش‌آموزان ابتدایی. تأثیر شبیه‌سازی آموزشی تعاملی بر جو انگیزشی درک شده و خودآگاهی هیجانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 3]
:: دانش‌آموزان تیزهوش. اثربخشی آموزش زبان امکان بر اجتناب شناختی و تفکر فلسفی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان [دوره 11، شماره 1]
:: دانش‌آموزان دوره ابتدایی اثربخشی آموزش باورها و حالت فراشناختی بر حافظه کاری دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 3]
:: دانش‌آموزان نوجوان تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبک‌های تصمیم‌گیری و تنظیم هیجان دانش‌آموزان دبیرستانی شهر تبریز [دوره 5، شماره 1]
:: دختران نوجوان بررسی صحت، سوگیری و شدت بازشناسی هیجان چهره ای مرتبط با جنسیت در دختران نوجوان بهنجار [دوره 12، شماره 3]
:: درک درک استعاره‌ در بیماران آلزایمر فارسی‌زبان: نقش نظام شناختی ‌اجرایی [دوره 7، شماره 4]
:: درک هیجان تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر تنظیم شناختی هیجان و درک هیجان دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 11، شماره 1]
:: دلبستگی مرور سیستماتیک و متاآنالیزِ مسیرهای عصبیِ ساختاری و کارکردیِ مغزی در دلبستگی [دوره 11، شماره 2]
:: دوزبانگی بررسی و مقایسه انعطاف‌پذیری شناختی، توجه انتخابی و بازداری پاسخ در دانشجویان دوزبانه و تک‌زبانه دختر و پسر [دوره 10، شماره 4]
:: دوزبانگی. مقایسه‌ی تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان تک‌زبانه‌ی فارسی زبان و دوزبانه‌ی ارمنی- فارسی زبان [دوره 4، شماره 1]
:: دیدگاه تحولی رابطه بین اجزای دانش فراشناختی و درک مطلب خواندن با دیدگاهی تحولی در دانشآموزان پایه های پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی [دوره 1، شماره 2]
:: راهبردهای کنترل فکر نقش باورهای فراشناخت و راهبردهای کنترل فکر در علائم اضطراب امتحان دانش آموزان [دوره 4، شماره 4]
:: راهبردهای کنترل فکر اثر برنامه مداخله ای فراشناختی ولز بر راهبردهای کنترل فکر در معتادین با سوء مصرف مواد [دوره 2، شماره 3]
:: رفتارهای پرخطر نوجوانان بررسی اثربخشی درمان بین فردی فراشناختی بر تنظیم شناختی هیجان و بازداری هیجانی در نوجوانان با رفتارهای پرخطر [دوره 11، شماره 4]
:: رفتارهای پیشرفت. اثربخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی بر ارزیابی‌های شناختی و رفتارهای پیشرفت دانشجویان [دوره 5، شماره 3]
:: رفتار‌های پرخطر تحول تفکر آرزومندانه در کودکان و نوجوانان 7 تا 14 ساله ایرانی [دوره 8، شماره 3]
:: روانسنجی ویژگی‌های روانسنجی، پرسش‌نامه، تخیّل [دوره 7، شماره 3]
:: زبان فارسی. تعیین شبکه معنایی برای کلمات منتخب فارسی و طراحی مقیاس حافظۀ کاذب (محک) مبتنی بر آن [دوره 3، شماره 3]
:: زمان واکنش زنجیره ای اثر فشار (کنترل شده و نتیجه) بر زمان واکنش زنجیره ای [دوره 2، شماره 1]
:: زمانبندی نسبی نقش ظرفیت حافظه کاری بر یادگیری زمانبندی نسبی یک تکلیف حرکتی: باتاکید بر رویکرد یادگیری ضمنی و آشکار [دوره 6، شماره 2]
:: زندانیان مرد مدل روابط ساختاری سیستم‌های مغزی رفتاری و تنظیم شناختی هیجان با واسطه‌گری کارکردهای شناختی اجرایی در مردان زندانی [دوره 9، شماره 1]
:: زیست شناسی. تاثیر آموزش « سازگار با مغز» بر یادگیری شناختی، مهارتی و عاطفی دانش‌آموزان در درس زیست شناسی [دوره 10، شماره 2]
:: زیستنشانگر مقایسه طیف توان برگرفته از الکتروآنسفالوگرافی در حالت استراحت (چشم بسته) و توان برگرفته از پتانسیل وابسته به رویداد در بیماران افسرده و افراد سالم [دوره 7، شماره 4]
:: سازگاری روانشناختی نقش هیجانات مثبت و منفی، خوش بینی و بدبینی و سبک‌های پردازش اطلاعات در سازگاری روانشناختی دانشجویان [دوره 1، شماره 1]
:: سازمان دهی/ کشف کردن ویژگی های روان سنجی مقیاس حافظه: اندازه گیری کارکردهای روزانه حافظه در دانش آموزان [دوره 6، شماره 1]
:: سبک‌های دلبستگی رابطه نگرش به بزهکاری با استرس ادراک شده و سبک های دلبستگی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران [دوره 11، شماره 3]
:: سرگردانی ذهنی رابطه علّی ذهن‌آگاهی با سرگردانی ذهنی با میانجیگری تنظیم التزام راهبردی، اضطراب، افسردگی و حافظه فعال [دوره 5، شماره 3]
:: سطوح قضاوت اخلاقی بررسی رابطۀ عواطف و وجدان با قضاوت اخلاقی [دوره 2، شماره 2]
:: سوءمصرف مواد مخدر تأثیر تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر میزان وسوسه سوءمصرف مواد مخدر در مردان بزرگسال مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد در شهر صفادشت [دوره 8، شماره 2]
:: سوءمصرف مواد(حشیش) مقایسه ی کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه درنوجوانان دارای اختلال سوءمصرف حشیش [دوره 1، شماره 1]
:: سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام؛ هراس اجتماعی؛ القای اضطراب بررسی سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام در بیماران مبتلا به هراس اجتماعی و افراد غیربیمار، در موقعیت القای اضطراب [دوره 2، شماره 3]
:: سیالی واژگان کلامی. رابطه تصویرسازی ذهنی منفی با کارکردهای اجرایی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 3، شماره 3]
:: سیستم بازداری رفتاری و سیستم فعال‌ساز رفتاری بررسی مقایسه‌‌ای عملکرد حافظه کاری ، سیستم فعال-ساز رفتاری (BAS) و سیستم بازداری رفتاری (BIS) بر اساس ابعاد استرس در نوجوانان [دوره 2، شماره 4]
:: سیستم‌های مغزی و رفتاری الگوی ارتباطی سیستم‌های مغزی رفتاری با ابعاد مدل سرشت ترکیبی هیجانی عاطفی [دوره 5، شماره 4]
:: شبکه پرسپترون چندلایه طبقه‌بندی EEG در دو سطح نرمال و دارای اضطراب با استفاده از ویژگی‌های غیر خطی [دوره 9، شماره 3]
:: شنا اثر سن و سطح مهارت بر توانایی چرخش ذهنی دختران شناگر [دوره 8، شماره 3]
:: شنیداری ساخت و اعتباریابی آزمون حافظه در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 8، شماره 3]
:: ضعف معنوی نقش سطوح مختلف رشد شناختی،عاطفی ومعنوی در بهزیستی روانشناختی بزرگسالان [دوره 7، شماره 1]
:: طب شخصی شده مقایسۀ توان، فرکانس پیک آلفا و ناقرینگی آلفای پیشانی در بیماران مبتلا به سندرم رودۀ تحریک‌پذیر و افراد سالم [دوره 7، شماره 3]
:: طبیعت ارزیابی امکان استفاده از طبیعت در طرح واحدهای صنعتی درجهت بازیابی توجه کارگران [دوره 8، شماره 1]
:: طیف‌سنجی نزدیک مادون قرمز مغزی تاثیر درمان تحریک الکتریکی جمجمه‌ای و بازتوانی شناختی رایانه‌ای بر تغییرات هموداینامیکی منطقه پیش پیشانی مغز کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی [دوره 11، شماره 1]
:: ظرفیت حافظه کوتاه‌مدت. مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی و ظرفیت حافظه کوتاه‌مدت در افراد مبتلابه وسواس فکری - عملی و افراد بهنجار [دوره 5، شماره 3]
:: عاطفه منفی مقایسه اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای شناختی و بازی‌های تعاملی والد-کودک بر حل مسأله و عاطفه مثبت و منفی کودکان ده ساله شهر شیراز [دوره 10، شماره 1]
:: عزت نفس بررسی کنترل شناختی، حل مساله اجتماعی و عزت نفس بین دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه [دوره 3، شماره 3]
:: عصب روانشناسی تحلیل فعالیت شناختی مغز در هنگام تفکر طراحانه مبتنی بر خلاقیت [دوره 6، شماره 2]
:: عقلانیت اقتصادی نقش سوگیری‌ها شناختی بر عقلانیتِ تصمیم‌گیری اقتصادی‌ تحتِ ریسک در میان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی [دوره 7، شماره 1]
:: علائم اضطرابی مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی و درمان مبتنی بر رابطه والد_کودک بر کارکردهای اجرایی و علائم اضطرابی کودکان مضطرب [دوره 12، شماره 1]
:: علائم زیر بالینی اُتیسم پردازش اطلاعات اجتماعی و علائم زیر بالینی اُتیسم در نوجوانان: نقش تعدیل کنندگی حافظه کاری، انعطاف پذیری شناختی و ذهنی سازی [دوره 12، شماره 4]
:: علوم اعصاب سوگیری شناختی پردازش اطلاعات هیجانی در افراد مضطرب، افسرده و عادی [دوره 2، شماره 4]
:: عملکرد تحصیلی نقش تشخیصی مؤلفه های خودتنظیمی تحصیلی و انعطاف پذیری شناختی در تمایز دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین [دوره 11، شماره 4]
:: عملکرد خواندن تاثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان [دوره 4، شماره 4]
:: عملکرد شناختی بررسی اثربخشی تحریک دو طرفه مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای بر روی عملکرد شناختی بیماران مبتلا به افسردگی دو قطبی [دوره 5، شماره 3]
:: عملکرد شناختی نقش واسطه ای خود تنظیمی و پریشانی روانشناختی در رابطه بین خشونت خانگی و عملکرد های شناختی در زنان قربانی همسر آزاری [دوره 6، شماره 3]
:: عملکردهای اجرایی اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه‌ای بر حافظه‌ی کاری و حل مسئله دانش آموزان متوسطه [دوره 9، شماره 4]
:: فارسی‌زبان طراحی، ساخت و بررسی ویژ‌گی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ الگوی ادراک زمان به‌صورت استعاری، مبتنی بر تحلیل شناختی- پیکره‌ای در فارسی‌زبانان [دوره 8، شماره 2]
:: فراتحلیل فراتحلیل اثر دوزبانگی بر کارکردهای اجرایی در تحقیقات علی مقایسه‌ای [دوره 12، شماره 3]
:: فراشناخت عملکرد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) در حافظه اخباری: با کنترل نقش فراشناخت [دوره 2، شماره 1]
:: فرسودگی تحصیلی بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری از راه آموزش بازآموزی اسنادی، تنظیم هیجانی و حل مسئله شناختی- اجتماعی [دوره 11، شماره 3]
:: فرسودگی شغلی تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی معلمان بر اساس تحریفات شناختی و نشخوار فکری با نقش میانجی افکار خود آیند منفی و همجوشی شناختی [دوره 11، شماره 1]
:: فرهنگ سازمانی بررسی نقش وضوح خود پنداره در رابطه بین فرهنگ سازمانی و هویت سازمانی (مورد مطالعه- مجتمع مس سرچشمه رفسنجان) [دوره 10، شماره 2]
:: فرهنگ. مقایسه اثربخشی معنادرمانی مبتنی بر اندیشه‌های مولانا و درمان پذیرش و تعهد در حافظه سرگذشتی سالمندان [دوره 7، شماره 2]
:: فشار‌خون اساسی اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر همجوشی شناختی و شاخص های سلامت جسمانی بیماران مبتلا به فشار‌خون اساسی [دوره 4، شماره 1]
:: قضاوت ساخت و اعتباریابی مقیاس فراحافظه برای نوجوانان [دوره 6، شماره 3]
:: کارکردهای اجرایی اثر کنترل توجه بر سرگردانی ذهن [دوره 10، شماره 3]
:: کارکردهای اجرایی مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مونته‌سوری و مبتنی بر ربات بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 1]
:: کارکردهای اجرایی اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای بر عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/فزون‌کنشی [دوره 7، شماره 1]
:: کارکردهای اجرایی مقایسه کارکردهای اجرایی و راهبردهای یادگیری در دانش‌آموزان اوتیستیک با عملکرد تحصیلی بالا و پایین [دوره 8، شماره 3]
:: کارکردهای اجرایی پیش بینی گرایش به وسواس فکری بر اساس نیمرخ شناختی (حافظه کاری، حافظه کوتاه‌مدت، و کارکردهای اجرایی) [دوره 5، شماره 1]
:: کاهش اهمیت تاخیری ارتباط بین انتخاب تکانشی و پریشانی هیجانی با اهمال‌کاری در دانشجویان: نقش واسطه‌ای پشیمانی مورد انتظار و در نظر گرفتن پیامدهای آینده [دوره 8، شماره 1]
:: کرونا ویروس. تاثیر نرم افزار آموزش و بهسازی توجه و حافظه بر توانمندی شناختی و نظم جویی هیجان بیماران مبتلا به کرونا ویروس بعد از بهبودی [دوره 12، شماره 1]
:: کلید واژه حل مسئله؛ تعامل سرعت و دقت؛ خودکنترلی؛ زمان تأخیر آیا حل مسئله سریع‌تر دقت را بهبود می‌بخشد؟ بررسی پیش‌بینی‌کننده‌های شناختی در تعامل سرعت-دقت [دوره 12، شماره 4]
:: کنترل بازداری اثربخشی مداخله درمانی باز آموزی کارکرد های اجرایی بر وابستگی به سیگار [دوره 5، شماره 4]
:: کنترل بازداری. اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بسته «آرام» بر بهبود کارکردهای اجرایی توجه انتخابی، کنترل بازداری و حافظه‌کاری در سالمندان مبتلا به اختلال شناختی خفیف [دوره 7، شماره 3]
:: کنش های اجرایی کارآزمایی بالینی نوروفیدبک اسیمتری آلفا برای بهبود کنش های اجرایی و نشخوارفکری افراد مبتلا به افسردگی واکنشی ناشی از ضربه عشق [دوره 6، شماره 2]
:: کودک پیش‌دبستانی اثربخشی بازی‌های شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و خلاقیت کودکان پیش‌دبستانی [دوره 8، شماره 3]
:: کودکان نقش خواب در تحکیم حافظه حرکتی کودکان در یک تکلیف توالی‌دار حرکتی [دوره 8، شماره 2]
:: کودکان ساخت و اعتباریابی آزمون تشخیص نارسایی یادگیری در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 7، شماره 2]
:: کودکان تدوین الگوی فرآیندها و راهبردهای تنظیم هیجان کودکان بر اساس الگوی رشدنگر خودتنظیمی کودکان [دوره 5، شماره 1]
:: کودکان طبیعی مقایسه الکتروآنسفالوگرافی کمٌی ارتباطات عصبی در کودکان 6 تا 13 ساله دارای اختلال طیف اتیسم و کودکان طبیعی [دوره 9، شماره 3]
:: کودکان ناشنوا اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ناشنوا [دوره 4، شماره 4]
:: کودکان. تدوین و اعتبار سنجی بستۀ آموزشی توانمندسازی شناختی – هیجانی و اثربخشی آن بر حافظه کاری و بازشناسی هیجانی دانش‌آموزان دختر پایه ششم دبستان [دوره 11، شماره 3]
:: گزینش پاسخ کاربرد برنامه رایانه‌ای آموزش شناختیِ Captain's Log برای بهبود تغییر کوری و توانایی گزینش پاسخ در کودکان با اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2]
:: گزینش زبانی گزینش زبانی به هنگام پردازش هیجان خشم: مطالعۀ موردی دوزبانه‌های ترکی-فارسی [دوره 8، شماره 3]
:: مادران اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان [دوره 2، شماره 4]
:: ماسک صورت تاثیر پوشیدن ماسک صورت در دوران همه‌گیری کووید-19 بر ادراک چهره در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 2]
:: مالتیپل اسکولوروزیس اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر حافظه منطقی و مهارت حل مسئله در مبتلایان به مالتیپل اسکولوروزیس [دوره 7، شماره 2]
:: محیط ساختن دانش توسعه حرفه‌ای معلمان و تغییرمفهومی ازطریق محیط ساختن دانش [دوره 8، شماره 1]
:: مداخله اثر تقویت بازنمایی‌های حافظه بر حرمت خود در افراد دارای اضطراب امتحان: یک مطالعه مقدماتی [دوره 5، شماره 1]
:: مدارس ‌استعدادهای ‌درخشان اثربخشی مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک، بر استرس ناشی از انتظارات تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان [دوره 8، شماره 2]
:: مدل براون نقش فراشناخت در پیشبینی احساس خستگی شناختی، جسمانی و اجتماعی براساس مدل براون [دوره 2، شماره 1]
:: مدل پاسخ مدرج ارزیابی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی پرسشنامه نگرش‌ها درباره یادگیری علوم با بهره‌گیری از مدل سوال پاسخ چند ارزشی [دوره 8، شماره 1]
:: مدل پردازش دوگانه نقش پردازش‌های شناختی در موفقیت یا شکست رژیم گیرندگان [دوره 5، شماره 2]
:: مدل معادلات ساختاری پیشنهاد یک الگوی یکپارچه و چند سطحی از نظام شناخت: کاوشی در کارکرد شبکه معنایی [دوره 8، شماره 2]
:: مراکز کاهش آسیب. اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی و افزایش کیفیت زندگی در معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب(DIC) [دوره 5، شماره 2]
:: مسیر تحولی مسیر تحولی تمایلات هیجانی-اجتماعی در کودکان پیش‌دبستانی ایرانی [دوره 10، شماره 1]
:: مشکل نوشتن تاثیر ورزش مغزی بر سرکوبی نسبت امواج تتا برآلفا و حافظه‌ی فعال کودکان 8 تا 12 ساله-ی دارای مشکل خواندن یا مشکل نوشتن [دوره 9، شماره 3]
:: مشکلات برونی سازی کودک. بررسی نقش واسطه‌ای فرزندپروری ذهن‌آگاه در ارتباط بین افسردگی مادر و مشکلات شناختی-هیجانی درونی‌سازی و برونی‌سازی کودک [دوره 12، شماره 3]
:: مولتیپل اسکلروزیس بررسی اثر آندی تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر عملکرد توجه پایدار و سرعت واکنش در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) [دوره 10، شماره 1]
:: میزان پاسخ صحیح بررسی تأثیر آموزش توجه بارکلی و میدان دید مفید بر جستجوی بینایی کودکان و بزرگسالان [دوره 1، شماره 1]
:: ناتوانی یادگیری ریاضی اثربخشی بازی‌های شناختی- رفتاری در بهبود ادراک روابط فضایی و عملکرد ریاضی در دانش‌آموزانِ با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 7، شماره 3]
:: نشانگان رفتاری ﻃﺮاﺣﯽ، ﺗﺪوین و روایاﺑﯽ برنامه‌ی آموزشی - توانمندسازی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی برای بهبود کارکردهای اجرایی درکودکان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی [دوره 9، شماره 1]
:: نظامی‌گرایی آیا جنگ به انسان‌ها معنای زندگی می‌دهد؟ بررسی زیربنای روان‌شناختی پایان‌ناپذیری جنگ‌های بشری [دوره 9، شماره 4]
:: نظریه تشخیص علامت تأثیر توجه متمرکز بر خود بر سوگیری حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی [دوره 2، شماره 2]
:: نظریه کنترل ـ ارزش هیجان‌های پیشرفت روابط ساختاری بین اسنادهای علّی، هیجان های پیشرفت و خودنظم‌جویی تحصیلی در دانشجویان [دوره 2، شماره 2]
:: نظم‌جویی شناختی هیجان نقش ‌واسطه‌ای ‌راهبردهای‌نظم‌جویی‌شناختی هیجان دررابطه بین تئوری‌ذهن با هیجانات منفی(اضطراب، افسردگی، استرس) والدین کودکان استثنایی مراکز توانبخشی روزانه مشهد [دوره 7، شماره 2]
:: نقص‌توجه- بیش‌فعالی تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشر خلفی‌خارجی و شکمی‌میانی پیش‌پیشانی بر بهبود ارزش آینده در کودکان با اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی [دوره 7، شماره 1]
:: نگرانی پیش‌بینی نگرانی بر اساس سیستم‌های فعال‌ساز و بازداری رفتاری، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در دانشجویان [دوره 2، شماره 3]
:: نوجوان اثر آموزش گروهی تکنیک آموزش توجه بر اضطراب، توجه معطوف به خود و فرانگرانی های نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی [دوره 1، شماره 1]
:: نوجوان اثربخشی توان‌بخشی شناختی بر بهبود حافظه کاری نوجوانان با آسیب مغزی [دوره 9، شماره 2]
:: نوجوان اثر القای خلق مثبت و منفی بر تصمیم‌گیری پرخطر نوجوانان با تعدیل‌گری سیستم‌های مغزی رفتاری بالا [دوره 9، شماره 4]
:: نوجوان تأثیر القای تجارب هیجانی بر شاخص‌های فیزیولوژیک و کارکردهای شناختی نوجوانان بر اساس سرسختی روان‌شناختی [دوره 8، شماره 4]
:: نوجوانان اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودسرزنش گری و حافظه فعال نوجوانان [دوره 10، شماره 4]
:: نوجوانان اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر اساس مدل پاول-الدر در تحریف‌های شناختی و خودکارآمدی نوجوانان [دوره 6، شماره 2]
:: نوجوانان الگوی ساختاری عملکرد تحصیلی براساس هوش‌های چندگانه با نقش میانجی‌گری کارکردهای اجرایی (توجه پایدار، سرعت پردازش، برنامه‌ریزی و حافظه فعال) در نوجوانان با اختلال کمبود توجه- فزون-کنشی [دوره 12، شماره 2]
:: نوجوانان دختر اثربخشی آموزش اختصاصی‌سازی خاطرات سرگذشتی بر علائم افسردگی و رفتار کم‌تحرک در نوجوانان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 9، شماره 4]
:: نوجوانان در معرض خطر اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در کارکردهای اجرایی و راهبردهای تنظیم هیجانی در نوجوانان در معرض خطر [دوره 2، شماره 2]
:: نوروفیدبک مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر بهبود باورهای فراشناختی و علائم اضطراب در دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تک آزمودنی) [دوره 4، شماره 1]
:: نورونهای آینه‌ای. تبیین مفهوم ادراک همدلانه انسان از فضای ساخته شده (معماری و شهر) [دوره 10، شماره 1]
:: نیمرخ هوشی "مقایسه مؤلفه‌های کارکرد اجرایی در دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری در خواندن و ریاضیات: یک رویکرد شناختی" [دوره 12، شماره 4]
:: و دانشجویان. ارائه مدل علی ادراک از محیط آموزش الکترونیکی (مجازی) و تفکر بازتابی با توجه به نقش واسطه ای انعطاف پذیری شناختی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز [دوره 11، شماره 3]
:: وابستگی به مواد مقایسه بازداری پاسخ و تصمیم‌گیری پرخطر در افراد وابسته به بازی‌های رایانه‌ای با بیماران وابسته به مواد و افراد بهنجار [دوره 8، شماره 4]
:: وابستگی به مواد مخدر. مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی و درمان چشم انداز زمان بر خودکارآمدی ترک افراد وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4]
:: وسواس مقایسه عملکرد نوروپسیکولوژیک و توانش نظریه ذهن در افراد دارای علایم اختلال وسواس فکری- عملی و افراد بهنجار [دوره 2، شماره 3]
:: ویژگی های روانسنجی توجه و تمرکز تقویت شده، سازه ای واحد یا چند وجهی؟ ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی مقیاس پنج عاملی ذهن آگاهی در ایران [دوره 4، شماره 1]
:: ویژگی‌های شخصیت الگوی ساختاری افسردگی شناختی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری ویژگی‌های شخصیت در دانشجویان [دوره 12، شماره 2]
:: ویژگی‌های شخصیتی. مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و حافظه رویدادی در بین افراد دارای رشد پس از ضربه و مبتلایان به اختلال استرس پس از ضربه. [دوره 11، شماره 1]
:: هراس اجتماعی مقایسه سوگیری حافظه آشکار وحافظه ناآشکار در افراد مبتلا به نشانگان هراس اجتماعی و عادی [دوره 2، شماره 1]
:: همدلی تاثیر مداخله مبتنی بر نظریه ذهن برکاهش پرخاشگری و تقویت همدلی در کودکان [دوره 10، شماره 2]
:: همدلی عاطفی. نقش میانجی کنترل توجه در رابطه بین حل مسئله و همدلی [دوره 10، شماره 4]
:: هنجاریابی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه‌های جامع شهر تهران [دوره 4، شماره 4]
:: هوای بسیار سرد تغییرات نگرش، ادارک و قضاوت افراد در مقابله با شرایط آب و هوایی بسیار سرد: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 1]
:: هوش رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانش آموزان : نقش سن، جنس و هوش [دوره 4، شماره 3]
:: هوش هیجانی مدل‌یابی رابطه بین نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی (انعطاف‌پذیری شناختی و بازداری پاسخ) در نوجوانان: نقش میانجی هوش هیجانی [دوره 11، شماره 1]
:: هوش. مقایسۀ فاکتورهای سه‌گانۀ ماتریس‌های پیش‌روندۀ رنگی ریون در دو گروه از دانش‌آموزان با حافظۀ کاری دیداری-فضایی ضعیف و قوی [دوره 11، شماره 2]
:: یادگیری چندرسانه‌ای اثرات روش‌های بخش‌بندی و افزونگی بر بارشناختی و یادگیری واژگان و درک مطلب درس زبان انگلیسی در محیط یادگیری چند رسانه‌ای [دوره 9، شماره 4]
:: یادگیری مشاهده‌ای تاثیر راهبردهای فراشناختی و مشاهده الگوی ماهر در یادگیری تکلیف چیپ فوتبال [دوره 6، شماره 1]
:: . نقش ممیزی باورهای فراشناختی، سبک‌های هویت، افکار منفی تکرار شونده و تاب‌آوری در پیش‌بینی گرایش به رفتار پرخطر در دختران 16 تا 18 ساله [دوره 11، شماره 4]
:: HIV بررسی اثربخشی مداخله توان بخشی شناختی برکارکردهای اجرایی(سبک حل مساله،حافظه )وکاهش افسردگی دربیماران مبتلابه نقص ایمنی(HIV) [دوره 12، شماره 2]
:: ‌تحول سیاسی بررسی تطبیقی یادگیری های غیررسمی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه [دوره 1، شماره 2]

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه روانشناسی شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | فصلنامه روانشناسی شناختی

Designed & Developed by : Yektaweb