 |
آزمون آیوا
مدلسازی شناختی - محاسباتی تصمیمگیری پویا با استفاده از شبکههای پیوندگرا [دوره 6، شماره 3] |
 |
آزمون تداعی ضمنی عزت نفس (IAT)
پردازش منفی اطلاعات ضمنی مرتبط با خود در افسردگی: کاربرد آزمون تداعی ضمنی عزت نفس [دوره 2، شماره 1] |
 |
آزمون تداعیهای دور
ویژگیهای روان سنجی و ساختار عاملی نسخه فارسی آزمون خلاقیت تداعی های دور ( تفکر همگرا) [دوره 7، شماره 1] |
 |
آزمون هوش ریون-2
الگوی عملکردی بازشناسی هیجانهای اساسی با استفاده از آزمون رایانهای کنتب (CANTAB) در جمعیت ایرانی [دوره 8، شماره 4] |
 |
آزمون هوش وکسلر کودکان
اثربخشی آموزش فراشناختی بر عملکرد حیطه های مختلف خواندن دانش آموزان پسر نارساخوان پایه ی سوم ابتدایی [دوره 1، شماره 2] |
 |
آسیب مغزی تروماتیک
اثربخشی مداخله کوتاهمدت کارکرد اجرایی مضاعف بر حل مسئله، تنظیم هیجان و توجه انتخابی در بیماران آسیب مغزی تروماتیک [دوره 9، شماره 3] |
 |
آسیب مغزی تروماتیک.
اثربخشی توانبخشی شناختی بر توجه و حل مسئله کودکان با آسیب مغزی تروماتیک [دوره 6، شماره 4] |
 |
آلزایمر
تغییر موضوع در سالمندان مبتلابه آلزایمر بر اساس مدل کرو [دوره 9، شماره 1] |
 |
آلزایمر خفیف
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاهمدت بر بهبود علائم توهم و هذیان در سالمندان مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 11، شماره 4] |
 |
آموزش تفکر خلاق
کاربرد نظریه استعاره مفهومی لیکاف در آموزش تفکر خلاق [دوره 6، شماره 4] |
 |
آموزش چندرسانهای؛ خودتبیینگری؛ تبیینهای آموزشی؛ بار شناختی؛ دانش قبلی
اثرهای تبیینگری و دانش قبلی بر بار شناختی و انتقال یادگیری در محیطهای یادگیری چندرسانهای مبتنی بر رایانه [دوره 5، شماره 1] |
 |
آموزش حافظه کاری هیجانی
تأثیر آموزش حافظه کاری مبتنی بر محرکهای هیجانی در بازداری رفتاری مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی [دوره 4، شماره 3] |
 |
آموزش حافظه کاری هیجانی
اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر بهبود حافظه نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 5، شماره 1] |
 |
آموزش حافظه کاری هیجانی
مقایسه اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی و آموزش حافظه کاری خنثی بر کارکردهای شناختی و علائم اضطراب امتحان دانشجویان [دوره 7، شماره 2] |
 |
آموزش فیزیک
توانایی فراشناختی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درحل مسئلههای فیزیک: پژوهش کیفی [دوره 7، شماره 4] |
 |
آموزش کاوشگری
خلاقیت بر مبنای متغیرهای فردی و بافتی: مقایسه نظریه و عمل [دوره 4، شماره 1] |
 |
آموزش کاوشگری
تعیین ساختار شناختی دانشِ دانش آموزان سال سوم دبیرستان با استفاده از نظریه فضای دانش [دوره 4، شماره 1] |
 |
اتصال آهیانهای-گیجگاهی
نقش ناحیه اتصال آهیانهای-گیجگاهی روی ذهنیسازی ضمنی در اختلال طیف اتیسم: یک مطالعهی تحریک تتابرست [دوره 9، شماره 4] |
 |
احتکار دیجیتالی؛ دشواری تنظیم هیجان؛ شناختارهای احتکاری
مدلسازی ساختاری احتکار دیجیتالی در دانشجویان با تأکید بر نقش شناختارهای احتکاری و دشواری تنظیم هیجان [دوره 12، شماره 3] |
 |
احساس
اطلاعاتگریزی: راهبردی برای آسانسازی تصمیمهای احساسی [دوره 7، شماره 3] |
 |
اختلال اضطراب اجتماعی
مقایسهی کارکردهای اجرایی و تخمین شناختی و سوگیری تعبیر در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی و افراد سالم [دوره 4، شماره 3] |
 |
اختلال اضطراب اجتماعی.
مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی، درمان راه حل محور و تمرینات استقامتی بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دختر با اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 12، شماره 2] |
 |
اختلال اضطرابی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و خودکارآمدی در بیماران مبتلا به اختلال اضطرابی [دوره 12، شماره 1] |
 |
اختلال ریاضی
اثربخشی بسته آموزشی راهبردهای تقویت فرایندهای روانشناختی پایه بر بهبود سرعت پردازش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در ریاضی [دوره 11، شماره 2] |
 |
اختلال ریاضی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی عصب- روان شناختی بر فراحافظه، برنامه ریزی و حل مسئله دانش آموزان با اختلال ریاضی [دوره 7، شماره 4] |
 |
اختلال شخصیت مرزی
طراحی پروتکل نوروفیدبک و اثربخشی آن بر تکانشگری، بی ثباتی هیجانی و رفتار جرح خویشتن در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی [دوره 10، شماره 3] |
 |
اختلال شخصیت مرزی
مدلیابی رابطه حافظه سرگذشتی بیش کلیگرا با حل مسئله در افراد دارای اختلال شخصیت مرزی: نقش میانجی آگاهی فراشناخت [دوره 9، شماره 3] |
 |
اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی
کاربرد آزمونهای شناختی کشف تغییر و نشانه دهی فضایی در بستر نرمافزار CogLab برای تشخیص کودکان دچار اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 11، شماره 2] |
 |
اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
اثر تمرینات توان بخشی شناختی بر کاهش رفتارها و نگرش خوردن ناسالم نوجوانان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 1] |
 |
اختلال یادگیری ویژه ریاضی
مقایسه اثربخشی آموزش بازسازی مهارتهای ادراکی و آموزش کارکردهای اجرایی(توجه، برنامه ریزی، بازداری پاسخ)برحافظه کاری، استدلال ادراکی و عملکردریاضی دانش آموزان پایه سوم بااختلال یادگیری ویژه ریاضی [دوره 6، شماره 3] |
 |
اختلالات طیف اتیسم
تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر شاخصهای عصب-روانشناختی مرتبط با مهارتهای اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 8، شماره 1] |
 |
اختلالات یادگیری
بررسی مولفه دیداری- فضایی حافظه فعال و کوتاه مدت در دانش آموزان با اختلالات یادگیری و مقایسه با دانش آموزان عادی [دوره 2، شماره 4] |
 |
اختلالات یادگیری
مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری با کودکان عادی [دوره 4، شماره 3] |
 |
اختلالهای روانشناختی
شناسایی اختلالهای روانشناختی بر اساس دادههای موجود در محیطهای مجازی با استفاده از یادگیری ماشین [دوره 7، شماره 4] |
 |
ادراک توجیه رفتار
بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی در پیش بینی نومیدی و تاب آوری در دانشجویان [دوره 1، شماره 2] |
 |
ادراکی- دیداری
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود مشکلات ادراکی- دیداری در دانشآموزان دارای نوشتارپریشی [دوره 11، شماره 4] |
 |
ارزشگذاری
پیشبینی مالکیت ذهنی بدن بر اساس بازنماییهای شناختی- اجتماعی: مبتنی بر مدل سهبعدی ذهنی تامیر و تورنتون [دوره 11، شماره 1] |
 |
استارتآپ
ارتباط بین سبکهای تفکر و سبکهای تصمیمگیری با میانجیگری حل مسئله شاغلین استارتآپها [دوره 11، شماره 4] |
 |
استعاره مفهومی
محور افقی و عمودی خط ذهنی زمان در گویشوران زبان فارسی [دوره 9، شماره 2] |
 |
اصل تماس شخصی
بررسی نقش سه اصل تماس شخصی، عمل کردن، و اثردوگانه بر تصمیمگیری اخلاقی [دوره 10، شماره 2] |
 |
اضطراب
بازیابی خاطرات از حافظه سرگذشتی و ارتباط آن با حل مسئله در افراد افسرده و مضطرب [دوره 5، شماره 3] |
 |
اضطراب امتحان
نقش راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در اضطراب امتحان دانشآموزان [دوره 2، شماره 1] |
 |
اضطراب انتظار
تأثیر بیوفیدبک تنفسی دیداری غیر تصویری خانگی محقق ساخته بر علائم اضطراب و اضطراب انتظار [دوره 5، شماره 2] |
 |
اضطراب رگه
بررسی سرعت پردازش اطلاعات با نگاه به اضطراب رگه / حالت [دوره 2، شماره 3] |
 |
اضطراب فراگیر
اثربخشی برنامه تلفیقی اصلاح سوگیری توجه و ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (توجه، بازداری و کنترل هیجانی) کودکان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 8، شماره 2] |
 |
اعتیاد
اثربخشی توانمندسازی شناختی حالات ذهنی بر توانایی ذهن خوانی(نظریه ذهن) افراد وابسته به مواد [دوره 11، شماره 4] |
 |
اعتیاد به اینترنت
نقش تشخیصی مدل حساسیت به تقویت، راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان و انعطاف پذیری شناختی در تشخیص افراد دارای اعتیاد به اینترنت [دوره 6، شماره 2] |
 |
افسردگی
اثربخشی نرمافزار توانبخشی شناختی کاپتان لاگ بر حافظه فعال شنیداری و فضایی افراد با نشانههای افسردگی [دوره 9، شماره 1] |
 |
الگوی اثرات تعدیل کننده
فرایندهای ارزیابی شناختی و استرس تحصیلی: نقش تعدیل کنندهی جنس و فرهنگ [دوره 2، شماره 3] |
 |
ام اس
تأثیر مداخلات بازتوانی شناختی ترکیبی(کامپیوتری و دستی)بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و وضعیت روانی زنان مبتلا به ام اس [دوره 6، شماره 3] |
 |
انعطاف پذیری شناختی
ارائه مدل ساختاری تاثیر اختلالات خواب بر مشکلات یادگیری با نقش میانجی انعطاف پذیری شناختی در کودکان [دوره 12، شماره 1] |
 |
انعطاف پذیری شناختی
مقایسه عملکردهای شناختی افراد با عشق آتشین و افراد عادی [دوره 10، شماره 3] |
 |
انعطافپذیری روان شناختی
بررسی نقش واسطهای انعطافپذیری روانشناختی در رابطهی بین طرحوارههای ناسازگار اولیه با پریشانی روانشناختی [دوره 11، شماره 2] |
 |
انعطافپذیری هیجانی
بررسی مکانیسم اثربخشی درمان فعالسازی رفتاری (BA) از طریق انعطافپذیری شناختی و انعطافپذیری هیجانی بر علائم زنان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD) [دوره 6، شماره 4] |
 |
انگیزش پیشرفت
تاثیرآموزش روشهای مطالعه با تاکید بر راهبردهای شناختی و فراشناختی برمیزان پیشرفت تحصیلی وانگیزش پیشرفت دانش آموزان [دوره 5، شماره 2] |
 |
اهداف پیشرفت
نقش بهزیستی روانشناختی بر فرسودگی تحصیلی با میانجی گری اهداف پیشرفت [دوره 11، شماره 3] |
 |
ایروبیک
تأثیر تصویرسازی ذهنی بر پیشرفت عملکرد حرکتی ورزشکاران رشته ی ورزشی ایروبیک [دوره 1، شماره 1] |
 |
ایما و اشارات
خط ذهنی زمان در ایما و اشارات غیرکلامی فارسی زبانان از منظر استعارههای مفهومی لیکاف و جانسون [دوره 8، شماره 1] |
 |
بار شناختی
تأثیر نسبتهای مختلف تمرین (مشاهده عمل، تصویرسازی حرکتی و تمرین ترکیبی) بر تحکیم حافظه حرکتی کودکان دختر: چالشی بر فرضیه بار شناختی [دوره 8، شماره 4] |
 |
بار شناختی
نقش جزئیات فریبنده در یادگیری درس علوم چندرسانهای :اثرها بر بار شناختی و عملکرد [دوره 4، شماره 3] |
 |
بار شناختی
بررسی تأثیر محدودیت شناختی بر روی قضاوت از اطمینان نهایی در انتهای فرآیند حل مسئله [دوره 11، شماره 3] |
 |
بازتولید زمان
تاثیر ظرفیت حافظهکاری کودکان پیشدبستانی درپردازش زمان [دوره 2، شماره 4] |
 |
بازداری پاسخ
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی "همراه" بر بهبود کارکردهای اجرایی (حافظه فعال و بازداری پاسخ) در دانشآموزان دارای نوشتارپریشی [دوره 10، شماره 4] |
 |
بازداری پاسخ
یادگیری اجتماعی-هیجانی مبتنی بر ذهن آگاهی
تحریک الکتریکی فراجمجمهای مغز
مقایسه اثربخشی برنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی مبتنی بر ذهنآگاهی با / و بدون تحریک فراجمجمهای مغز بر توجه پایدار و بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال نقصتوجه / بیشفعالی [دوره 10، شماره 2] |
 |
بازداری پاسخ و توجه پایدار
روابط ساختاری مشکلات خواب با هوش هیجانی در نوجوانان با توجه به نقش واسطهای نقص در کارکردهای اجرایی [دوره 11، شماره 2] |
 |
بازنمایی های بدنی
بررسی نقش میانجی خودآگاهی بدنی در پیشبینی خطای دست مصنوعی بر اساس خودآگاهی روانی [دوره 9، شماره 1] |
 |
بازیابی.
تعامل بین حافظه فعال دیداری و توجه دیداری: اثر سرنخ پسگستر در بازشناسی اطلاعات [دوره 5، شماره 3] |
 |
بازیهای تنظیم شده
تأثیر تصویرسازی، مشاهده و اجرای الگو درون زمین بر عملکرد بازیهای تنظیمشده بسکتبالیستهای ماهر [دوره 9، شماره 4] |
 |
باورهای فراشناخت
ارتباط باورهای فراشناخت با اضطراب امتحان: نقش واسطهای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان [دوره 5، شماره 4] |
 |
باورهای فراشناخت
ارزیابی سبک های مقابله، و باورهای فراشناختی در دانشجویان با اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطه ای سبک های مقابله [دوره 1، شماره 2] |
 |
باورهای فراشناختی
پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان براساس باورهای فراشناختی درباره اهمالکاری با نقش واسطهای اضطراب امتحان: مدل معادلات ساختاری [دوره 8، شماره 4] |
 |
باورهای وسواسی
باورهای وسواسی و نقص بازداری شناختی در مبتلایان وسواس فکری و عملی [دوره 5، شماره 2] |
 |
برتری
حس قدرت، حس جایگاه اجتماعی و شیوههای جایگاه طلبی با تصمیمگیری غیراخلاقی به نفع خود و به نفع دیگران [دوره 8، شماره 3] |
 |
بروز رسانی توجه
تغییرهای تحولی در ظرفیت و مولفه های حافظه کاری بر اساس الگوی بدلی [دوره 6، شماره 1] |
 |
بزرگسالان
اثر توانبخشی شناختی نرم افزار کاپتان لاگ بر توجه و حافظه فعال ( دیداری/ فضایی و شنیداری) بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی [دوره 12، شماره 1] |
 |
بیشفعالی
مقایسه اثربخشی بازیهای حسی_حرکتی و نوروفیدبک بر حافظه فعال کودکان دارای نقص توجه و بیشفعالی [دوره 12، شماره 3] |
 |
بیماران مبتلا به درد مزمن
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر تصمیم گیری، خودکارآمدی بر نظم جویی شناختی-هیجانی، کنترل فکر و میزان درد در بیماران مبتلا به درد مزمن با توجه به مدل فرانظری [دوره 6، شماره 1] |
 |
بیماری مولتیپل اسکلروزیس
مقایسه خستگی شناختی در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس و غیر مبتلایان با توجه به سبک اسناد [دوره 2، شماره 2] |
 |
پایایی
ساختار عاملی و اعتباریابی نسخهی فارسی پرسشنامه بار شناختی [دوره 9، شماره 1] |
 |
پایایی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فراشناختهای شناور بودن [دوره 4، شماره 4] |
 |
پایه پنجم ابتدایی.
اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی [دوره 5، شماره 2] |
 |
پتانسیل وابسته به رویداد.
مقایسه دامنه مولفه p300 بین افراد خطرپذیر و خطرگریز در تکلیف قمار ساده [دوره 9، شماره 3] |
 |
پرتاب دارت
اثر تغییر پذیری تمرین ترکیبی (جسمانی و خودالگودهی مثبت) بر بازتحکیم حافظه و انتقال مهارت حرکتی کودکان [دوره 6، شماره 2] |
 |
پیشرفت تحصیلی
بررسی دانش فراشناختی در رابطه مدیریت کلاس بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی [دوره 2، شماره 4] |
 |
تاب آوری
مقایسه اثربخشی درمان الکتریکی تحریک مستقیم فراجمجمه ای (tDCS) با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری مردان معتاد به مت آمفتامین [دوره 11، شماره 2] |
 |
تاخیر رضامندی تحصیلی
اثربخشی آموزش مهارت های فراشناختی بر اهمال کاری تحصیلی و تاخیر در رضامندی تحصیلی دانش آموزان [دوره 6، شماره 4] |
 |
تجارب تجزیه ای
اثر بخشی آموزش اختصاصی کردن خاطرات در آسیبهای شناختی و تجارب تجزیهای بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 4، شماره 3] |
 |
تحریک الکتریکی با نویز تصادفی
مقایسه اثر تحریک الکتریکی مستقیم و تحریک الکتریکی با نویز تصادفی همراه با آموزش شناختی بر عملکرد حافظه کاری افراد دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 10، شماره 3] |
 |
تحلیل عاملی
بررسی اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سبک توجه [دوره 9، شماره 4] |
 |
تحلیل عاملی
انطباقسازی نسخه فارسی آزمون نقایص شناختی برای افراد بهنجار : یک مطالعه مقدماتی [دوره 5، شماره 4] |
 |
تحلیل عاملی.
بررسی ویژگیهای روانسنجی آزمون تفکر انتقادی در مدیران شرکت انتقال گاز ایران [دوره 7، شماره 4] |
 |
تحلیل محتوا.
تحلیل محتوای پستهای استعاری اختلال خوردن در فضای مجازی [دوره 10، شماره 3] |
 |
تداخل پس گستر
تاثیر حافظه آشکار حرکتی فوری، نزدیک و دور بر پردازش های بازتحکیم و تداخل پس گستر [دوره 2، شماره 3] |
 |
تداخل پیش گستر
تداخل پیشگستر دیداری و کلامی در اختلال استرس پس از سانحه [دوره 9، شماره 3] |
 |
تربیت معلم
برنامهدرسی تجربه شده آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 6، شماره 4] |
 |
تفاوت جنسی
تأثیر برنامه ی آموزش ژیمناستیک بر چرخش ذهنی [دوره 1، شماره 1] |
 |
تفکر منطقی، تفکر تجربی، تنظیم شناختی هیجان، ویژگیهای روانسنجی.
ارزیابی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه منطقی- تجربی و رابطۀ آن با تنظیم شناختی هیجان [دوره 10، شماره 3] |
 |
تکلیف زمان واکنش زنجیرهای
اثر فراخوانی هیجان بر ارتقاء حافظه ی حرکتی ضمنی [دوره 1، شماره 2] |
 |
تکلیف شناختی
بررسی امواج مغزی افراد زودانگیخته در تکلیف شناختی [دوره 5، شماره 3] |
 |
تکلیف n-back
تحریک مغز از روی جمجمه با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (TDCS) بر حافظه کاری در افراد سالم [دوره 2، شماره 2] |
 |
تمرین کم خطا
تأثیر تمرین کم خطا، پرخطا و مقیاسبندی تجهیزات بر دقت اجرای حرکتی کودکان در شرایط فشار روانشناختی [دوره 5، شماره 4] |
 |
تنظیم هیجان
رابطه بین کارکردهای اجرایی با انسجام خانواده، تحول مثبت نوجوانی و بلوغ عاطفی در نوجوانان: نقش میانجی تنظیم هیجان [دوره 10، شماره 2] |
 |
توان بخشی شناختی.
تأثیر مداخلۀ توانبخشی شناختی برکارکردهای اجرایی و توجه دانشآموزان دارای مشکل یادگیری [دوره 7، شماره 3] |
 |
توانایی حل مسئله
نقش نظم جویی شناختی هیجان و توانایی حل مسئله در اضطراب ریاضی دانشآموزان [دوره 3، شماره 3] |
 |
توانبخشی شناختی
اثربخشی توانبخشی شناختی در حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی [دوره 9، شماره 4] |
 |
توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه.
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر بهبود کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/ بیش-فعالی [دوره 9، شماره 2] |
 |
توانشهای زبانی
کارکردهای شناختی، پیش مهارتهای شنیداری و توانشهای زبانی در کودکان تک زبانه و دو زبانه [دوره 3، شماره 3] |
 |
توانمندسازی شناختی رایانهای
تأثیر توانمندسازی شناختی رایانهای بر کارکردهای توجهی، تمرکز و تلاشمندی شناختی در سالمندان [دوره 9، شماره 2] |
 |
توجه
اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی بزرگسالان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ نقص توجه [دوره 9، شماره 2] |
 |
توجه پایدار
مقایسه توجه انتخابی و توجه پایدار در افراد نوموفوبیک و عادی [دوره 10، شماره 4] |
 |
توجه متمرکز
پردازش توجه در خلق افسرده: آزمون فرضیه توجه نامتمرکز [دوره 6، شماره 2] |
 |
توجه نامربوط
تأثیر خودآگاهی و توجه بر افت عملکرد بازیکنان بسکتبال [دوره 1، شماره 2] |
 |
تولید زمان
بررسی تأثیر القای خلق مثبت، منفی و اضطراب بر ادراک زمان [دوره 9، شماره 2] |
 |
تولید معنای شخصی
اثربخشی آموزش خردورزی بر هوش معنوی و مولفه های آن در دانشجویان [دوره 10، شماره 4] |
 |
تیمز
نقش توجه تقسیمشده و حافظه کاری بر استدلال ریاضی با میانجیگری دانش ریاضی و هوش سیال در دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 8، شماره 1] |
 |
جانبازان
اثربخشی رفتاردرمانی شناختی متمرکز بر تروما، در کاهش میزان حساسیت سیستمهای مغزیرفتاری و اجتناب تجربی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 8، شماره 2] |
 |
جنس
بررسی اثر دست برتری، جنسیت و سن بر ادراک زمان [دوره 2، شماره 2] |
 |
چاقی
تاثیر برنامه توانبخشی شناختی بر کنترل شناختی و حل مسأله در زنان مبتلا به چاقی [دوره 10، شماره 4] |
 |
حافظه آینده نگر
تاثیر تعاملی زمان ارائه تمرین (هوازی و قدرتی) و ریتم شبانه روزی بر عملکرد حافظه روزمره، گذشته نگر و آینده نگر در جوانان [دوره 5، شماره 4] |
 |
حافظه آیندهنگر
تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر بهبود عملکرد حافظه کاری و آیندهنگر بیماران مبتلا به اسکلروزیس چندگانه [دوره 5، شماره 1] |
 |
حافظه اخباری
تاثیر هدف گزینی بر ارتقاء عملکرد حافظه اخباری در تکالیف با بارشناختی بالا و پایین در جوانان [دوره 4، شماره 3] |
 |
حافظه حرکتی آشکار
تاثیر فاصله آزمون خاطرآوری بر تحکیم مبتنی بر ارتقاء در حافظه حرکتی آشکار [دوره 2، شماره 4] |
 |
حافظه کاری
اثربخشی تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای و توانبخشی شناختی رایانشی حافظه کاری بر سرعت پردازش و علایم نارساخوانی در کودکان نارساخوان دوزبانه [دوره 6، شماره 4] |
 |
حافظه کاری
مقایسه اثر بخشی درمانگری شناختی– رفتاری(CBT) و درمانگری فعال سازی رفتاری(BAT) در اصلاح عملکرد شناختی ( حافظه کاری و زمان واکنش ساده(SRT)) سوء مصرف کنندگان هروئینی در افغانستان [دوره 1، شماره 1] |
 |
حافظه کاری
انطباقیابی آموزشی و فرهنگی آزمون ریاضی پال 2 (سنجش فرآیندی تشخیصی ریاضی یادگیرنده) در ایران [دوره 10، شماره 2] |
 |
حافظه کاری
بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر بهبود بازداری پاسخ، برنامه ریزی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال نقص توجه /بیش فعالی [دوره 2، شماره 1] |
 |
حافظه کاری
بررسی عوارض شناختی متعاقب آسیب مغزی تروماتیک خفیف برعملکرد اجرایی و حافظه کاری بیماران [دوره 6، شماره 3] |
 |
حافظه کاری
عملکرد نوجوانان مبتلاء به اختلال افسردگی اساسی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در حافظه فعال و سرعت پردازش [دوره 4، شماره 1] |
 |
حافظه کاری هیجانی
تاثیر تقویت حافظه فعال هیجانی بر بهبود کنترل شناختی افراد مبتلابه اضطراب صفت بالا [دوره 3، شماره 3] |
 |
حافظه کاری هیجانی.
بهبود بازداری شناختی کودکان مبتلابه اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی در بستر آموزش حافظه کاری هیجانی [دوره 6، شماره 1] |
 |
حافظه گذشتهنگر و آیندهنگر
بررسی حافظه گذشتهنگر و آیندهنگر و توانایی شناختی بر اساس ابعاد شخصیتی نظریه حساسیت به تقویت گری: گرایش رفتاری و بازداری رفتاری [دوره 5، شماره 4] |
 |
حافظهکاری
پیشبینی سبک مکانیزمهای دفاعی بر اساس کارکردهای اجرایی [دوره 8، شماره 4] |
 |
حالت ناهمخوان
تأثیر اثر استروپ و فاصلههای زمانی بین دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی [دوره 5، شماره 2] |
 |
حل مسئله
بررسی تاثیر خستگی شناختی بر انعطاف پذیری شناختی با توجه به نقش واسطه ای نیاز به شناخت در دانشجویان دختر [دوره 7، شماره 1] |
 |
حلقه واجشناسی
مدل اندازهگیری حافظه فعال کودکان: آزمون مدلهای بدلی و هیچ، بدلی و کووان [دوره 9، شماره 4] |
 |
خطای دست مصنوعی
اثر بازنمایی شناختی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن: شواهدی مبتنی بر خطای دست مصنوعی [دوره 10، شماره 1] |
 |
خلاقیت
مقایسۀ اثربخشی تفکر واگرا و تفکر استعارهای به عنوان دو روش خلاق بر تفکر انتقادی زبانآموزان انگلیسی [دوره 7، شماره 3] |
 |
خواندن
مقایسۀ آستانۀ مطلق خوانایی ده فونت پرکاربرد فارسی در خواندن به شیوۀ RSVP [دوره 7، شماره 2] |
 |
خود کنترلی
مدل ساختاری کارکردهای اجرایی و روابط فرازناشویی با بررسی نقش میانجی خودکنترلی [دوره 6، شماره 1] |
 |
خودتنظیمی
نقش واسطهای خودتنظیمی در رابطهی بین سبکهای تفکر و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه بیرجند [دوره 4، شماره 4] |
 |
خودجرحی
حافظه کاری و اختلال شخصیت: بررسی اثربخشی آموزش حافظهی کاری با محرک عاطفی بر کاهش رفتارهای خودجرحی افراد دارای اختلال شخصیت مرزی [دوره 7، شماره 4] |
 |
خود-تعریفی بیرونی
کارکرد روانشناختی هیجان نوستالژی: افزایش ابراز خودِ راستین و کاهش خودتعریفی بیرونی [دوره 10، شماره 3] |
 |
دانشجویان
رابطه سبک های دلبستگی با دشواری در تنظیم هیجان شناختی در دانشجویان [دوره 12، شماره 1] |
 |
دانشجویان
رابطه ساختاری خلاقیت و خردمندی در گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 6، شماره 1] |
 |
دانشجویان
پیش بینی گرایش به اعتیاد براساس تمایزیافتگی خویشتن، خود میان بینی و راههای مقابله ای در بین دانشجویان [دوره 12، شماره 3] |
 |
دانشجویان
رابطه سبکهای فرزندپروری با خلاقیت: نقش واسطهای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 2] |
 |
دانشآموزان
مقایسه فراخنای ارقام در کودکان با و بدون اختلال یادگیری غیرکلامی [دوره 7، شماره 2] |
 |
دانشآموزان ابتدایی.
تأثیر شبیهسازی آموزشی تعاملی بر جو انگیزشی درک شده و خودآگاهی هیجانی دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 11، شماره 3] |
 |
دانشآموزان تیزهوش.
اثربخشی آموزش زبان امکان بر اجتناب شناختی و تفکر فلسفی دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان [دوره 11، شماره 1] |
 |
دانشآموزان دوره ابتدایی
اثربخشی آموزش باورها و حالت فراشناختی بر حافظه کاری دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 3] |
 |
دانشآموزان نوجوان
تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبکهای تصمیمگیری و تنظیم هیجان دانشآموزان دبیرستانی شهر تبریز [دوره 5، شماره 1] |
 |
دختران نوجوان
بررسی صحت، سوگیری و شدت بازشناسی هیجان چهره ای مرتبط با جنسیت در دختران نوجوان بهنجار [دوره 12، شماره 3] |
 |
درک
درک استعاره در بیماران آلزایمر فارسیزبان: نقش نظام شناختی اجرایی [دوره 7، شماره 4] |
 |
درک هیجان
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر تنظیم شناختی هیجان و درک هیجان دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 11، شماره 1] |
 |
دلبستگی
مرور سیستماتیک و متاآنالیزِ مسیرهای عصبیِ ساختاری و کارکردیِ مغزی در دلبستگی [دوره 11، شماره 2] |
 |
دوزبانگی
بررسی و مقایسه انعطافپذیری شناختی، توجه انتخابی و بازداری پاسخ در دانشجویان دوزبانه و تکزبانه دختر و پسر [دوره 10، شماره 4] |
 |
دوزبانگی.
مقایسهی تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان تکزبانهی فارسی زبان و دوزبانهی ارمنی- فارسی زبان [دوره 4، شماره 1] |
 |
دیدگاه تحولی
رابطه بین اجزای دانش فراشناختی و درک مطلب خواندن با دیدگاهی تحولی در دانشآموزان پایه های پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی [دوره 1، شماره 2] |
 |
راهبردهای کنترل فکر
نقش باورهای فراشناخت و راهبردهای کنترل فکر در علائم اضطراب امتحان دانش آموزان [دوره 4، شماره 4] |
 |
راهبردهای کنترل فکر
اثر برنامه مداخله ای فراشناختی ولز بر راهبردهای کنترل فکر در معتادین با سوء مصرف مواد [دوره 2، شماره 3] |
 |
رفتارهای پرخطر نوجوانان
بررسی اثربخشی درمان بین فردی فراشناختی بر تنظیم شناختی هیجان و بازداری هیجانی در نوجوانان با رفتارهای پرخطر [دوره 11، شماره 4] |
 |
رفتارهای پیشرفت.
اثربخشی آموزش برنامه بازآموزی اسنادی بر ارزیابیهای شناختی و رفتارهای پیشرفت دانشجویان [دوره 5، شماره 3] |
 |
رفتارهای پرخطر
تحول تفکر آرزومندانه در کودکان و نوجوانان 7 تا 14 ساله ایرانی [دوره 8، شماره 3] |
 |
روانسنجی
ویژگیهای روانسنجی، پرسشنامه، تخیّل [دوره 7، شماره 3] |
 |
زبان فارسی.
تعیین شبکه معنایی برای کلمات منتخب فارسی و طراحی مقیاس حافظۀ کاذب (محک) مبتنی بر آن [دوره 3، شماره 3] |
 |
زمان واکنش زنجیره ای
اثر فشار (کنترل شده و نتیجه) بر زمان واکنش زنجیره ای [دوره 2، شماره 1] |
 |
زمانبندی نسبی
نقش ظرفیت حافظه کاری بر یادگیری زمانبندی نسبی یک تکلیف حرکتی: باتاکید بر رویکرد یادگیری ضمنی و آشکار [دوره 6، شماره 2] |
 |
زندانیان مرد
مدل روابط ساختاری سیستمهای مغزی رفتاری و تنظیم شناختی هیجان با واسطهگری کارکردهای شناختی اجرایی در مردان زندانی [دوره 9، شماره 1] |
 |
زیست شناسی.
تاثیر آموزش « سازگار با مغز» بر یادگیری شناختی، مهارتی و عاطفی دانشآموزان در درس زیست شناسی [دوره 10، شماره 2] |
 |
زیستنشانگر
مقایسه طیف توان برگرفته از الکتروآنسفالوگرافی در حالت استراحت (چشم بسته) و توان برگرفته از پتانسیل وابسته به رویداد در بیماران افسرده و افراد سالم [دوره 7، شماره 4] |
 |
سازگاری روانشناختی
نقش هیجانات مثبت و منفی، خوش بینی و بدبینی و سبکهای پردازش اطلاعات در سازگاری روانشناختی دانشجویان [دوره 1، شماره 1] |
 |
سازمان دهی/ کشف کردن
ویژگی های روان سنجی مقیاس حافظه: اندازه گیری کارکردهای روزانه حافظه در دانش آموزان [دوره 6، شماره 1] |
 |
سبکهای دلبستگی
رابطه نگرش به بزهکاری با استرس ادراک شده و سبک های دلبستگی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران [دوره 11، شماره 3] |
 |
سرگردانی ذهنی
رابطه علّی ذهنآگاهی با سرگردانی ذهنی با میانجیگری تنظیم التزام راهبردی، اضطراب، افسردگی و حافظه فعال [دوره 5، شماره 3] |
 |
سطوح قضاوت اخلاقی
بررسی رابطۀ عواطف و وجدان با قضاوت اخلاقی [دوره 2، شماره 2] |
 |
سوءمصرف مواد مخدر
تأثیر تحریک الکتریکی فراجمجمهای بر میزان وسوسه سوءمصرف مواد مخدر در مردان بزرگسال مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد در شهر صفادشت [دوره 8، شماره 2] |
 |
سوءمصرف مواد(حشیش)
مقایسه ی کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه درنوجوانان دارای اختلال سوءمصرف حشیش [دوره 1، شماره 1] |
 |
سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام؛ هراس اجتماعی؛ القای اضطراب
بررسی سوگیری استدلال استنتاج زودهنگام در بیماران مبتلا به هراس اجتماعی و افراد غیربیمار، در موقعیت القای اضطراب [دوره 2، شماره 3] |
 |
سیالی واژگان کلامی.
رابطه تصویرسازی ذهنی منفی با کارکردهای اجرایی در افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 3، شماره 3] |
 |
سیستم بازداری رفتاری و سیستم فعالساز رفتاری
بررسی مقایسهای عملکرد حافظه کاری ، سیستم فعال-ساز رفتاری (BAS) و سیستم بازداری رفتاری (BIS) بر اساس ابعاد استرس در نوجوانان [دوره 2، شماره 4] |
 |
سیستمهای مغزی و رفتاری
الگوی ارتباطی سیستمهای مغزی رفتاری با ابعاد مدل سرشت ترکیبی هیجانی عاطفی [دوره 5، شماره 4] |
 |
شبکه پرسپترون چندلایه
طبقهبندی EEG در دو سطح نرمال و دارای اضطراب با استفاده از ویژگیهای غیر خطی [دوره 9، شماره 3] |
 |
شنا
اثر سن و سطح مهارت بر توانایی چرخش ذهنی دختران شناگر [دوره 8، شماره 3] |
 |
شنیداری
ساخت و اعتباریابی آزمون حافظه در کودکان پیشدبستانی [دوره 8، شماره 3] |
 |
ضعف معنوی
نقش سطوح مختلف رشد شناختی،عاطفی ومعنوی در بهزیستی روانشناختی بزرگسالان [دوره 7، شماره 1] |
 |
طب شخصی شده
مقایسۀ توان، فرکانس پیک آلفا و ناقرینگی آلفای پیشانی در بیماران مبتلا به سندرم رودۀ تحریکپذیر و افراد سالم [دوره 7، شماره 3] |
 |
طبیعت
ارزیابی امکان استفاده از طبیعت در طرح واحدهای صنعتی درجهت بازیابی توجه کارگران [دوره 8، شماره 1] |
 |
طیفسنجی نزدیک مادون قرمز مغزی
تاثیر درمان تحریک الکتریکی جمجمهای و بازتوانی شناختی رایانهای بر تغییرات هموداینامیکی منطقه پیش پیشانی مغز کودکان دارای اختلال بیشفعالی [دوره 11، شماره 1] |
 |
ظرفیت حافظه کوتاهمدت.
مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی و ظرفیت حافظه کوتاهمدت در افراد مبتلابه وسواس فکری - عملی و افراد بهنجار [دوره 5، شماره 3] |
 |
عاطفه منفی
مقایسه اثربخشی بازیهای رایانهای شناختی و بازیهای تعاملی والد-کودک بر حل مسأله و عاطفه مثبت و منفی کودکان ده ساله شهر شیراز [دوره 10، شماره 1] |
 |
عزت نفس
بررسی کنترل شناختی، حل مساله اجتماعی و عزت نفس بین دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه [دوره 3، شماره 3] |
 |
عصب روانشناسی
تحلیل فعالیت شناختی مغز در هنگام تفکر طراحانه مبتنی بر خلاقیت [دوره 6، شماره 2] |
 |
عقلانیت اقتصادی
نقش سوگیریها شناختی بر عقلانیتِ تصمیمگیری اقتصادی تحتِ ریسک در میان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی [دوره 7، شماره 1] |
 |
علائم اضطرابی
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی و درمان مبتنی بر رابطه والد_کودک بر کارکردهای اجرایی و علائم اضطرابی کودکان مضطرب [دوره 12، شماره 1] |
 |
علائم زیر بالینی اُتیسم
پردازش اطلاعات اجتماعی و علائم زیر بالینی اُتیسم در نوجوانان: نقش تعدیل کنندگی حافظه کاری، انعطاف پذیری شناختی و ذهنی سازی [دوره 12، شماره 4] |
 |
علوم اعصاب
سوگیری شناختی پردازش اطلاعات هیجانی در افراد مضطرب، افسرده و عادی [دوره 2، شماره 4] |
 |
عملکرد تحصیلی
نقش تشخیصی مؤلفه های خودتنظیمی تحصیلی و انعطاف پذیری شناختی در تمایز دانش آموزان با عملکرد تحصیلی بالا و پایین [دوره 11، شماره 4] |
 |
عملکرد خواندن
تاثیر آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان [دوره 4، شماره 4] |
 |
عملکرد شناختی
بررسی اثربخشی تحریک دو طرفه مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای بر روی عملکرد شناختی بیماران مبتلا به افسردگی دو قطبی [دوره 5، شماره 3] |
 |
عملکرد شناختی
نقش واسطه ای خود تنظیمی و پریشانی روانشناختی در رابطه بین خشونت خانگی و عملکرد های شناختی در زنان قربانی همسر آزاری [دوره 6، شماره 3] |
 |
عملکردهای اجرایی
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر حافظهی کاری و حل مسئله دانش آموزان متوسطه [دوره 9، شماره 4] |
 |
فارسیزبان
طراحی، ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ الگوی ادراک زمان بهصورت استعاری، مبتنی بر تحلیل شناختی- پیکرهای در فارسیزبانان [دوره 8، شماره 2] |
 |
فراتحلیل
فراتحلیل اثر دوزبانگی بر کارکردهای اجرایی در تحقیقات علی مقایسهای [دوره 12، شماره 3] |
 |
فراشناخت
عملکرد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) در حافظه اخباری: با کنترل نقش فراشناخت [دوره 2، شماره 1] |
 |
فرسودگی تحصیلی
بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری از راه آموزش بازآموزی اسنادی، تنظیم هیجانی و حل مسئله شناختی- اجتماعی [دوره 11، شماره 3] |
 |
فرسودگی شغلی
تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی معلمان بر اساس تحریفات شناختی و نشخوار فکری با نقش میانجی افکار خود آیند منفی و همجوشی شناختی [دوره 11، شماره 1] |
 |
فرهنگ سازمانی
بررسی نقش وضوح خود پنداره در رابطه بین فرهنگ سازمانی و هویت سازمانی (مورد مطالعه- مجتمع مس سرچشمه رفسنجان) [دوره 10، شماره 2] |
 |
فرهنگ.
مقایسه اثربخشی معنادرمانی مبتنی بر اندیشههای مولانا و درمان پذیرش و تعهد در حافظه سرگذشتی سالمندان [دوره 7، شماره 2] |
 |
فشارخون اساسی
اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر همجوشی شناختی و شاخص های سلامت جسمانی بیماران مبتلا به فشارخون اساسی [دوره 4، شماره 1] |
 |
قضاوت
ساخت و اعتباریابی مقیاس فراحافظه برای نوجوانان [دوره 6، شماره 3] |
 |
کارکردهای اجرایی
اثر کنترل توجه بر سرگردانی ذهن [دوره 10، شماره 3] |
 |
کارکردهای اجرایی
مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مونتهسوری و مبتنی بر ربات بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان [دوره 12، شماره 1] |
 |
کارکردهای اجرایی
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/فزونکنشی [دوره 7، شماره 1] |
 |
کارکردهای اجرایی
مقایسه کارکردهای اجرایی و راهبردهای یادگیری در دانشآموزان اوتیستیک با عملکرد تحصیلی بالا و پایین [دوره 8، شماره 3] |
 |
کارکردهای اجرایی
پیش بینی گرایش به وسواس فکری بر اساس نیمرخ شناختی (حافظه کاری، حافظه کوتاهمدت، و کارکردهای اجرایی) [دوره 5، شماره 1] |
 |
کاهش اهمیت تاخیری
ارتباط بین انتخاب تکانشی و پریشانی هیجانی با اهمالکاری در دانشجویان: نقش واسطهای پشیمانی مورد انتظار و در نظر گرفتن پیامدهای آینده [دوره 8، شماره 1] |
 |
کرونا ویروس.
تاثیر نرم افزار آموزش و بهسازی توجه و حافظه بر توانمندی شناختی و نظم جویی هیجان بیماران مبتلا به کرونا ویروس بعد از بهبودی [دوره 12، شماره 1] |
 |
کلید واژه حل مسئله؛ تعامل سرعت و دقت؛ خودکنترلی؛ زمان تأخیر
آیا حل مسئله سریعتر دقت را بهبود میبخشد؟ بررسی پیشبینیکنندههای شناختی در تعامل سرعت-دقت [دوره 12، شماره 4] |
 |
کنترل بازداری
اثربخشی مداخله درمانی باز آموزی کارکرد های اجرایی بر وابستگی به سیگار [دوره 5، شماره 4] |
 |
کنترل بازداری.
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بسته «آرام» بر بهبود کارکردهای اجرایی توجه انتخابی، کنترل بازداری و حافظهکاری در سالمندان مبتلا به اختلال شناختی خفیف [دوره 7، شماره 3] |
 |
کنش های اجرایی
کارآزمایی بالینی نوروفیدبک اسیمتری آلفا برای بهبود کنش های اجرایی و نشخوارفکری افراد مبتلا به افسردگی واکنشی ناشی از ضربه عشق [دوره 6، شماره 2] |
 |
کودک پیشدبستانی
اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کارکردهای اجرایی و خلاقیت کودکان پیشدبستانی [دوره 8، شماره 3] |
 |
کودکان
نقش خواب در تحکیم حافظه حرکتی کودکان در یک تکلیف توالیدار حرکتی [دوره 8، شماره 2] |
 |
کودکان
ساخت و اعتباریابی آزمون تشخیص نارسایی یادگیری در کودکان پیشدبستانی [دوره 7، شماره 2] |
 |
کودکان
تدوین الگوی فرآیندها و راهبردهای تنظیم هیجان کودکان بر اساس الگوی رشدنگر خودتنظیمی کودکان [دوره 5، شماره 1] |
 |
کودکان طبیعی
مقایسه الکتروآنسفالوگرافی کمٌی ارتباطات عصبی در کودکان 6 تا 13 ساله دارای اختلال طیف اتیسم و کودکان طبیعی [دوره 9، شماره 3] |
 |
کودکان ناشنوا
اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر بهبود نظریه ذهن و مهارت اجتماعی دانشآموزان ناشنوا [دوره 4، شماره 4] |
 |
کودکان.
تدوین و اعتبار سنجی بستۀ آموزشی توانمندسازی شناختی – هیجانی و اثربخشی آن بر حافظه کاری و بازشناسی هیجانی دانشآموزان دختر پایه ششم دبستان [دوره 11، شماره 3] |
 |
گزینش پاسخ
کاربرد برنامه رایانهای آموزش شناختیِ Captain's Log برای بهبود تغییر کوری و توانایی گزینش پاسخ در کودکان با اختلال کاستی توجه و بیشفعالی [دوره 12، شماره 2] |
 |
گزینش زبانی
گزینش زبانی به هنگام پردازش هیجان خشم: مطالعۀ موردی دوزبانههای ترکی-فارسی [دوره 8، شماره 3] |
 |
مادران
اثربخشی آموزش برنامه فرزند پروری مثبت به مادران بر افزایش توانایی خواندن کودکان نارسا خوان [دوره 2، شماره 4] |
 |
ماسک صورت
تاثیر پوشیدن ماسک صورت در دوران همهگیری کووید-19 بر ادراک چهره در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 2] |
 |
مالتیپل اسکولوروزیس
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر حافظه منطقی و مهارت حل مسئله در مبتلایان به مالتیپل اسکولوروزیس [دوره 7، شماره 2] |
 |
محیط ساختن دانش
توسعه حرفهای معلمان و تغییرمفهومی ازطریق محیط ساختن دانش [دوره 8، شماره 1] |
 |
مداخله
اثر تقویت بازنماییهای حافظه بر حرمت خود در افراد دارای اضطراب امتحان: یک مطالعه مقدماتی [دوره 5، شماره 1] |
 |
مدارس استعدادهای درخشان
اثربخشی مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک، بر استرس ناشی از انتظارات تحصیلی در دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان [دوره 8، شماره 2] |
 |
مدل براون
نقش فراشناخت در پیشبینی احساس خستگی شناختی، جسمانی و اجتماعی براساس مدل براون [دوره 2، شماره 1] |
 |
مدل پاسخ مدرج
ارزیابی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه نگرشها درباره یادگیری علوم با بهرهگیری از مدل سوال پاسخ چند ارزشی [دوره 8، شماره 1] |
 |
مدل پردازش دوگانه
نقش پردازشهای شناختی در موفقیت یا شکست رژیم گیرندگان [دوره 5، شماره 2] |
 |
مدل معادلات ساختاری
پیشنهاد یک الگوی یکپارچه و چند سطحی از نظام شناخت: کاوشی در کارکرد شبکه معنایی [دوره 8، شماره 2] |
 |
مراکز کاهش آسیب.
اثربخشی راهبردهای نظم جویی فرآیندی هیجان در بهبود کارکردهای اجرایی و افزایش کیفیت زندگی در معتادان بهبود یافته مراکز کاهش آسیب(DIC) [دوره 5، شماره 2] |
 |
مسیر تحولی
مسیر تحولی تمایلات هیجانی-اجتماعی در کودکان پیشدبستانی ایرانی [دوره 10، شماره 1] |
 |
مشکل نوشتن
تاثیر ورزش مغزی بر سرکوبی نسبت امواج تتا برآلفا و حافظهی فعال کودکان 8 تا 12 ساله-ی دارای مشکل خواندن یا مشکل نوشتن [دوره 9، شماره 3] |
 |
مشکلات برونی سازی کودک.
بررسی نقش واسطهای فرزندپروری ذهنآگاه در ارتباط بین افسردگی مادر و مشکلات شناختی-هیجانی درونیسازی و برونیسازی کودک [دوره 12، شماره 3] |
 |
مولتیپل اسکلروزیس
بررسی اثر آندی تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر عملکرد توجه پایدار و سرعت واکنش در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) [دوره 10، شماره 1] |
 |
میزان پاسخ صحیح
بررسی تأثیر آموزش توجه بارکلی و میدان دید مفید بر جستجوی بینایی کودکان و بزرگسالان [دوره 1، شماره 1] |
 |
ناتوانی یادگیری ریاضی
اثربخشی بازیهای شناختی- رفتاری در بهبود ادراک روابط فضایی و عملکرد ریاضی در دانشآموزانِ با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 7، شماره 3] |
 |
نشانگان رفتاری
ﻃﺮاﺣﯽ، ﺗﺪوین و روایاﺑﯽ برنامهی آموزشی - توانمندسازی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی برای بهبود کارکردهای اجرایی درکودکان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی [دوره 9، شماره 1] |
 |
نظامیگرایی
آیا جنگ به انسانها معنای زندگی میدهد؟ بررسی زیربنای روانشناختی پایانناپذیری جنگهای بشری [دوره 9، شماره 4] |
 |
نظریه تشخیص علامت
تأثیر توجه متمرکز بر خود بر سوگیری حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی [دوره 2، شماره 2] |
 |
نظریه کنترل ـ ارزش هیجانهای پیشرفت
روابط ساختاری بین اسنادهای علّی، هیجان های پیشرفت و خودنظمجویی تحصیلی در دانشجویان [دوره 2، شماره 2] |
 |
نظمجویی شناختی هیجان
نقش واسطهای راهبردهاینظمجوییشناختی هیجان دررابطه بین تئوریذهن با هیجانات منفی(اضطراب، افسردگی، استرس) والدین کودکان استثنایی مراکز توانبخشی روزانه مشهد [دوره 7، شماره 2] |
 |
نقصتوجه- بیشفعالی
تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشر خلفیخارجی و شکمیمیانی پیشپیشانی بر بهبود ارزش آینده در کودکان با اختلال نقصتوجه-بیشفعالی [دوره 7، شماره 1] |
 |
نگرانی
پیشبینی نگرانی بر اساس سیستمهای فعالساز و بازداری رفتاری، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در دانشجویان [دوره 2، شماره 3] |
 |
نوجوان
اثر آموزش گروهی تکنیک آموزش توجه بر اضطراب، توجه معطوف به خود و فرانگرانی های نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی [دوره 1، شماره 1] |
 |
نوجوان
اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود حافظه کاری نوجوانان با آسیب مغزی [دوره 9، شماره 2] |
 |
نوجوان
اثر القای خلق مثبت و منفی بر تصمیمگیری پرخطر نوجوانان با تعدیلگری سیستمهای مغزی رفتاری بالا [دوره 9، شماره 4] |
 |
نوجوان
تأثیر القای تجارب هیجانی بر شاخصهای فیزیولوژیک و کارکردهای شناختی نوجوانان بر اساس سرسختی روانشناختی [دوره 8، شماره 4] |
 |
نوجوانان
اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودسرزنش گری و حافظه فعال نوجوانان [دوره 10، شماره 4] |
 |
نوجوانان
اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر اساس مدل پاول-الدر در تحریفهای شناختی و خودکارآمدی نوجوانان [دوره 6، شماره 2] |
 |
نوجوانان
الگوی ساختاری عملکرد تحصیلی براساس هوشهای چندگانه با نقش میانجیگری کارکردهای اجرایی (توجه پایدار، سرعت پردازش، برنامهریزی و حافظه فعال) در نوجوانان با اختلال کمبود توجه- فزون-کنشی [دوره 12، شماره 2] |
 |
نوجوانان دختر
اثربخشی آموزش اختصاصیسازی خاطرات سرگذشتی بر علائم افسردگی و رفتار کمتحرک در نوجوانان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 9، شماره 4] |
 |
نوجوانان در معرض خطر
اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در کارکردهای اجرایی و راهبردهای تنظیم هیجانی در نوجوانان در معرض خطر [دوره 2، شماره 2] |
 |
نوروفیدبک
مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت و آموزش نوروفیدبک بر بهبود باورهای فراشناختی و علائم اضطراب در دانشجویان دختر دارای اختلال اضطراب اجتماعی (تک آزمودنی) [دوره 4، شماره 1] |
 |
نورونهای آینهای.
تبیین مفهوم ادراک همدلانه انسان از فضای ساخته شده (معماری و شهر) [دوره 10، شماره 1] |
 |
نیمرخ هوشی
"مقایسه مؤلفههای کارکرد اجرایی در دانشآموزان دارای مشکلات یادگیری در خواندن و ریاضیات: یک رویکرد شناختی" [دوره 12، شماره 4] |
 |
و دانشجویان.
ارائه مدل علی ادراک از محیط آموزش الکترونیکی (مجازی) و تفکر بازتابی با توجه به نقش واسطه ای انعطاف پذیری شناختی در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز [دوره 11، شماره 3] |
 |
وابستگی به مواد
مقایسه بازداری پاسخ و تصمیمگیری پرخطر در افراد وابسته به بازیهای رایانهای با بیماران وابسته به مواد و افراد بهنجار [دوره 8، شماره 4] |
 |
وابستگی به مواد مخدر.
مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی و درمان چشم انداز زمان بر خودکارآمدی ترک افراد وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4] |
 |
وسواس
مقایسه عملکرد نوروپسیکولوژیک و توانش نظریه ذهن در افراد دارای علایم اختلال وسواس فکری- عملی و افراد بهنجار [دوره 2، شماره 3] |
 |
ویژگی های روانسنجی
توجه و تمرکز تقویت شده، سازه ای واحد یا چند وجهی؟ ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی مقیاس پنج عاملی ذهن آگاهی در ایران [دوره 4، شماره 1] |
 |
ویژگیهای شخصیت
الگوی ساختاری افسردگی شناختی بر اساس طرحوارههای ناسازگار اولیه با میانجیگری ویژگیهای شخصیت در دانشجویان [دوره 12، شماره 2] |
 |
ویژگیهای شخصیتی.
مقایسه ویژگیهای شخصیتی و حافظه رویدادی در بین افراد دارای رشد پس از ضربه و مبتلایان به اختلال استرس پس از ضربه. [دوره 11، شماره 1] |
 |
هراس اجتماعی
مقایسه سوگیری حافظه آشکار وحافظه ناآشکار در افراد مبتلا به نشانگان هراس اجتماعی و عادی [دوره 2، شماره 1] |
 |
همدلی
تاثیر مداخله مبتنی بر نظریه ذهن برکاهش پرخاشگری و تقویت همدلی در کودکان [دوره 10، شماره 2] |
 |
همدلی عاطفی.
نقش میانجی کنترل توجه در رابطه بین حل مسئله و همدلی [دوره 10، شماره 4] |
 |
هنجاریابی
بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهه گرایش به تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاههای جامع شهر تهران [دوره 4، شماره 4] |
 |
هوای بسیار سرد
تغییرات نگرش، ادارک و قضاوت افراد در مقابله با شرایط آب و هوایی بسیار سرد: یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 1] |
 |
هوش
رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانش آموزان : نقش سن، جنس و هوش [دوره 4، شماره 3] |
 |
هوش هیجانی
مدلیابی رابطه بین نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) در نوجوانان: نقش میانجی هوش هیجانی [دوره 11، شماره 1] |
 |
هوش.
مقایسۀ فاکتورهای سهگانۀ ماتریسهای پیشروندۀ رنگی ریون در دو گروه از دانشآموزان با حافظۀ کاری دیداری-فضایی ضعیف و قوی [دوره 11، شماره 2] |
 |
یادگیری چندرسانهای
اثرات روشهای بخشبندی و افزونگی بر بارشناختی و یادگیری واژگان و درک مطلب درس زبان انگلیسی در محیط یادگیری چند رسانهای [دوره 9، شماره 4] |
 |
یادگیری مشاهدهای
تاثیر راهبردهای فراشناختی و مشاهده الگوی ماهر در یادگیری تکلیف چیپ فوتبال [دوره 6، شماره 1] |
 |
.
نقش ممیزی باورهای فراشناختی، سبکهای هویت، افکار منفی تکرار شونده و تابآوری در پیشبینی گرایش به رفتار پرخطر در دختران 16 تا 18 ساله [دوره 11، شماره 4] |
 |
HIV
بررسی اثربخشی مداخله توان بخشی شناختی برکارکردهای اجرایی(سبک حل مساله،حافظه )وکاهش افسردگی دربیماران مبتلابه نقص ایمنی(HIV) [دوره 12، شماره 2] |
 |
تحول سیاسی
بررسی تطبیقی یادگیری های غیررسمی دختران و پسران دانشجو در دانشگاه [دوره 1، شماره 2] |